امریکا از سوریه فرار کرد

U.S. soldiers walk to get in to a U.S. military plane, as they leave Afghanistan, at the U.S. base in Bagram, north of Kabul, Afghanistan on Thursday, July 14, 2011. The first groups of the U.S. soldiers are leaving Afghanistan as President Barack Obama announced last month that he would pull 10,000 of the extra troops out in 2011 and the remaining 23,000 by the summer of 2012. (AP Photo/Musadeq Sadeq)

مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهور سوریه اظهار داشت که خروج نیروهای امریکایی به خواست آنها نبوده؛ بلکه مجبور به فرار از این کشور شدند.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، «بثینه شعبان» طی مقاله ای که در خصوص خروج نیروهای امریکایی از سوریه به روزنامه الوطن نوشته، آورده است «نیروهای امریکایی فرار کردند چرا که ما در مقابل شان ایستادگی کردیم، شکست خوردند؛ چون در برابرشان جانفشانی و از خود گذشتگی کردیم.»

او افزود از زمانیکه «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید خبر خروج نیروهایشان از سوریه را داد؛ تصویر سربازان اسرائیلی در ذهن مجسم می شود که از جنوب لبنان متواری شده و فرار میکنند.

شعبان تاکید می کند که خروج امریکا از سوریه امروز یا فردا رخ دهد، هیچ تفاوتی ندارد؛ آنچه مشخص است اینست که آنها از سوریه فرار کرده اند و زمین به صاحبان اصلی آن بازگشته است.

این در حالی است دونالد ترامپ چهارشنبه گذشته به طور غیرمنتظره اعلام کرد که حدود ۲ هزار تن از نظامیان امریکایی را از سوریه خارج می کند و این اقدامش را با شکست خوردن گروه داعش در این کشور توجیه کرد.

این تصمیم رئیس جمهور امریکا با انتقادات زیادی روبه رو شد که از آن جمله «برت مک گورک» نماینده ویژه امریکا در مبازره با گروه تروریستی داعش ضمن مخالفات با این کار از سمتش استعفا داد؛ اما دونالد ترامپ شب گذشته با انتقاد شدید از «مک گورک» ادعا کرد که وی مسئول انتقال ۱.۸ میلیارد دالر پول نقد به ایران است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *