امریکایی ها کشتند، کرزی محکوم کرد

حامد کرزی رئیس جمهوری کشورمان عملیات نیروهای  نظامی امریکا در ولایت ننگرهار را که در اثر آن ۲ فرد ملکی به شهادت رسیدند، به شدیدترین الفاظ محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مولوی عطاالله لودین والی ننگرهار می گوید، نیروهای خاص امریکایی به تاریخ ۲۸ عقرب سالروان در قریه شبدیانی ولسوالی بتی کوت این ولایت بالای خانه مسکونی عملیات نظامی را انجام اند.

به گفته والی ننگرهار، در این عملیات نیروهای خاص امریکایی دو برادر به اسم های شاکرالله و روشن که پیشه گلکاری و نلدوانی داشتند، در منزل شان به شهادت رسیده اند.

عطاوالله لودین گفته است که به دنبال این قضیه مردم محل نزد وی آمده و درمورد جریان واقعه معلومات داده و گفتند که بالای اهالی منطقه ظلم شده است.

وی افزوده است  که مردم از دولت خواسته اند  تا از تکرار همچون حادثات جلوگیری نماید در غیر آن آنان با دولت برخورد می نمایند.

با این حال رئیس جمهور کرزی ضمن محکوم نمودن این عملیات، گفته است که دولت افغانستان ازسالها بدینسو خواستار توقف عملیات نیروهای خارجی بالای خانه های مردم افغانستان بوده و یکی از علت های فراخوانی لویه جرگه مشورتی همین است تا با توجه به چنین عملیات های نظامی بالای خانه های مردم ما و دیگر خودسری های نیروهای امریکایی، ملت ما راجع به آینده حضور نیروهای آنکشور درافغانستان تصمیم بگیرند.

رئیس جمهوری اسلامی افغانستان مراتب همدردی و تسلیت عمیق خویش را به خانواده شهدا ابراز کرده و از بارگاه خداوند ج برای آنان صبر جمیل  وبرای زخمی شده گان صحتمندی عاجل تمنا کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *