امریکا، نام پاکستان را در فهرست حامی تروریستان قرار داد

ایالات متحده امریکا نام پاکستان را در فهرست نام کشورهایی حامی تروریست قرار داده است که نحوی به هراس افگنان پناهگاه امن فراهم کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت خارجه امریکا در گزارش سالانه خود اعلام کرد که پاکستان جزء کشورهایی است که برای تروریست‌ها پناهگاه محسوب می‌شود و از تروریست‌ها حمایت می‌کند.

در گزارش سالانه وزارت خارجه امریکا از پاکستان به عنوان کشوری یاد شده که برای گروه‌های تروریستی پناهگاه فراهم کرده و این گروه‌ها از این کشور، حمله‌های خود را در افغانستان سازماندهی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، اسلام‌آباد برای کاهش تهدیدهای طالبان افغان و «شبکه حقانی» در برابر منافع امریکا در افغانستان عملکرد رضایت‌بخشی نداشته است.

در ادامه این گزارش نیز آمده است: با اینکه پاکستان از تلاش‌ها برای آوردن طالبان و شبکه حقانی بر میز گفت‌وگوها به مالکیت و رهبری افغان‌ها حمایت کرده، اما اقدامات کافی در برابر طالبان افغان یا شبکه حقانی انجام نداده است.

پس از انتشار این گزارش، وزارت دفاع افغانستان نیز از این اقدام امریکا استقبال و تاکید کرد که پاکستان سال‌های متمادی است که پناهگاه امن تروریست‌ها محسوب می‌شود.

«محمد رادمنش» معاون سخنگوی وزارت دفاع در این باره گفته است که باید پاکستان تحت فشار قرار گیرد تا با تروریسم مبارزه کند و پناهگاه‌های تروریست‌ها در خاک خود را نابود کند.

این در حالی است که چندی پیش نیز مجلس نمایندگان امریکا به سه طرح رای دادند که شرایط سخت‌تری را برای حمایت‌های مالی از اسلام‌آباد به وجود می‌آورد و این طرح‌ها، پرداخت کمک‌های مالی به اسلام‌آباد را به پیشرفت رضایت بخش امریکا علیه تروریسم مشروط می‌کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *