نیروهای امریکایی “لطیف محسود” را به پاکستان تحویل داد

نیروهای نظامی ایالات متحده امریکا در افغانستان “لطیف محسود” از فرماندهان ارشد طالبان پاکستانی به دولت این کشور تحویل داده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، لطیف محسود فرمانده ارشد گروه طالبان پاکستان سال گذشته میلادی (۲۰۱۳) در ولایت لوگر افغانستان بازداشت شده بود.

در همین حال مقامات پاکستانی تایید کرده اند که نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان، این مقام ارشد گروه طالبان پاکستان را به این کشور تحویل داده است.

همچنین نیروهای امریکایی در افغانستان با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده است که روز گذشته (۱۵ قوس) این نیروها سه زندانی پاکستانی را که در افغانستان نگهداری می‌شدند به پاکستان تحویل داده اند.

در خبر نامه نیروهای امریکایی در کابل آمده است که این سه تن از رهبران گروه طالبان پاکستانی بعد از مشوره با پاکستان و دریافت اطمینان لازم به این کشور تحویل داده شده اند.

براساس گزارشها این سه زندانی پاکستانی در پایگاه نظامی بگرام تحت کنترل نیروهای امریکایی نگهداری می‌شدند اما تاکنون امریکا درباره هویت این افراد ابراز نظر نکرده‌است.

وزارت امور خارجه امریکا در ماه اکتبر سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که لطیف محسود، از رهبران ارشد گروه طالبان پاکستانی در افغانستان بازداشت شده است.

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت که آقای محسود توسط نیروهای امنیتی افغانستان در ولایت لوگر دستگیر شده و سپس نیروهای نظامی امریکا او را با زور از نیروهای افغان گرفته و به پایگاه بگرام منتقل کرده‌اند.

لطیف محسود، از بستگان حکیم الله محسود رهبر طالبان پاکستانی است که در نوامبر ۲۰۱۳در حمله هواپیماهای بدون سرنشین امریکا در وزیرستان شمالی پاکستان کشته شد.

گفته می شود که لطیف محسود بدون مشوره دولت افغانستان به دولت پاکستان تحویل داده شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *