امریکا، بشریت را تهدید می‌کند

تا هر زمانی که امریکا به شیوه خود به مسائل در جهان بپردازد بشریت به معنای واقعی تهدید می‌شود.

استفان لندمن نویسنده و فعال امریکایی گفته است که اعلام سیاسی «بی‌طرفی» از سوی دولت باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا در قبال بحران مصر دستور کار واقعی امریکا را نشان می‌دهد.

لندمن افزود : آن‌ها به مسئله اهمیتی نمی‌دهند و فقط خواهان کنترل بدون چالش اوضاع هستند، آنها می‌خواهند کنترل این منطقه را که یک منطقه نفت خیز است در دست بگیرند.

در درگیری‌های روز چهارشنبه (۲۳ اسد) در سراسر مصر و در پی حمله نیروهای امنیتی به ۲ اردوگاه طرفداران محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر صدها تن از مردم این کشور کشته شدند.

لندمن خاطرنشان کرد : تعداد کشته شدگان مصری در واقع برای واشنگتن هیچ اهمیتی ندارد، امریکا به همراه ارتش مصر و شورای عالی نیروهای مسلح این کشور برای برکناری مرسی توطئه‌چینی کرد.

باراک اوباما که هنوز از اطلاق واژه کودتا به برکناری مرسی خودداری می‌کند روز پنجشنبه (۲۴ اسد) ضمن محکوم کردن دولت موقت مصر گفت واشنگتن در اعتراض به درگیری‌های خونین مصر، تمرینات نظامی مشترک خود با قاهره را لغو می‌کند.

روزنامه نیایورک تایمز پیشتر اعلام کرد واشنگتن در حال حاضر برای از دست دادن احتمالی یک هم‌پیمان مشتاق خود که عملیات‌های نظامی امریکا در منطقه را تسهیل کرده است نگران است.

امریکا سالانه ۱.۵ میلیارد دالر در قالب کمک نظامی و اقتصادی به مصر اعطا می‌کند که این کشور شمال آفریقا را پس از رژیم اسرائیل به دومین دریافت‌کننده کمک‌های واشنگتن مبدل کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *