امریکا، باخروج از افغانستان، امنیت پاکستان را درنظر بگیرد

یک مقام ارشد پاکستانی از امریکا خواست تا از این مسئله اطمینان حاصل کند که خروج نیروهای ارتش امریکا از افغانستان موجب ایجاد خلاء در این کشور نشود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و امور خارجی نواز شریف نخست وزیر پاکستان تاکید کرد، امریکا باید از این مسئله اطمینان حاصل کند که خروج نیروهای خارجی از افغانستان تهدیدی برای ثبات منطقه و امنیت پاکستان نخواهد بود.

وی تصریح کرد، امریکا باید در زمان تصمیم گیری در خصوص اقدام بعدی خود در افغانستان امنیت پاکستان را نیز در نظر بگیرد. امریکا این مسئله را زمانی که در دهه ۱۹۹۰ میلادی از افغانستان خارج شد و زمانی که پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به این کشور بازگشت نادیده گرفته است.

بر اساس این گزارش وی افزود، پاکستان باید مراقب هرگونه بی ثباتی احتمالی در افغانستان پس از سال ۲۰۱۴ میلادی باشد. مذاکرات سرتاج عزیز و جان کری وزیر خارجه امریکا به عنوان بخشی از گفتگوهای راهبردی امریکا و پاکستان آغاز شده است. دو کشور قصد دارند علاوه بر گسترش روابط دو جانبه در زمینه نگرانی های امنیتی، همکاری های خود در بخش های تجاری، انرژی و آموزش را نیز ارتقا دهند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *