امروز بررسی طرح حمله به سوریه درکنگره آغاز میشود

بررسی طرح دولت باراک اوباما برای حمله نظامی به سوریه به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی امروز در کنگره آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دولت اوباما همه تلاش خود را برای قانع کردن نمایندگان کنگره جهت موافقت با این طرح به کار گرفته است، این در حالی است که امریکا این روزها صحنه تظاهرات و اعتراضهای مردمی برای اعلام مخالفت با هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه است.

اوباما قرار است امروز برای توجیه افکار عمومی مصاحبه تلویزیونی انجام دهد، وی همچنین فردا در سخنانی خطاب به مردم امریکا مواضع خود را در خصوص حمله به سوریه تشریح خواهد کرد.

نیویورک تایمز فاش کرد، تیم اوباما از یک هفته قبل فعالیتهای فشرده ای را برای قانع کردن اعضای کنگره درباره طرح حمله “محدود” به سوریه آغاز کرده است، کارمندان ارشد کاخ سفید و شماری از اعضای  کنگره و لابی اسرائیلی در این زمینه اوباما را یاری می کنند.

با وجود انتشار اسناد و مدارک مختلف در خصوص استفاده گروه های مسلح و تروریستی از مواد شیمیایی، کشورهای غربی و به ویژه امریکا و هم پیمانان آنان در منطقه همچنان با مطرح کردن ادعای حمله شیمیایی نظام سوریه به مناطق مسکونی، خواستار دخالت نظامی در این کشور هستند.

همزمان با ورود بازرسان سازمان ملل متحد برای تحقیق درخصوص استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه، آن هم چندین ماه پس از درخواستهای دولت سوریه برای اعزام کارشناسان بین المللی، مخالفان مسلح و هواداران منطقه ای و بین المللی آنها با انتشار خبرهایی مدعی شدند که دولت سوریه نزدیک دمشق از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

این ادعا و فشارهای تبلیغاتی رسانه های حامی گروه های مسلح موجب تغییر مأموریت اصلی بازرسان شد و دولت سوریه نیز در مقابل با ورود بازرسان به محل مورد ادعا موافقت کرد.

درحالیکه هنوز نتیجه تحقیقات بازرسان در خصوص ادعای استفاده از سلاح شیمیایی نزدیک دمشق منتشر نشده، برخی کشورهای غربی و به ویژه امریکا و هم پیمانان منطقه ای آنها تبلیغات گسترده ای را برای آماده کردن افکار عمومی جهت آغاز حمله به سوریه به راه انداخته اند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *