امروز اوضاع فلسطین در شورای امنیت بررسی میشود

samadi20130223082219080دبیر کل سازمان ملل متحد قرار است امروز اعضای شورای امنیت را در جریان نتایج سفرش به فلسطین اشغالی و کرانه باختری قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز، چهارشنبه، در جلسه‌ای فوق‌العاده به بررسی اوضاع در فلسطین اشغالی می‌پردازد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، قرار است بان کی مون دبیر کل سازمان ملل که در رام‌الله به سر می‌برد، از طریق ویدئو کنفرانس ارزیابی خود از اوضاع درگیری‌ها در فلسطین اشغالی را برای اعضای شورای امنیت تشریح کند.

با بالا گرفتن اعتراضات و افزایش شمار عملیات‌های شهادت‌طلبانه فلسطینی‌ها، دبیر کل سازمان ملل روز سه‌شنبه در سفری از پیش اعلام‌نشده راهی فلسطین اشغالی شد.

قرار است جان کری وزیر خارجه آمریکا هم از امروز سفری را به خاورمیانه و اروپا آغاز کند که مسئله اوضاع فلسطین یکی از دستورکارهای اصلی آن است.

تنش در فلسطین اشغالی از بیش از یک ماه قبل و پس از آن آغاز شد که شهرک‌نشینان اسرائیلی به نمازگزاران فلسطینی در حرمین شریف حمله کردند.

گفته می‌شود که فرانسه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را آماده کرده است که خواستار استقرار نیروهای بین‌المللی در مسجد الاقصی می‌شود؛ طرحی که از سوی تل‌آویو و واشنگتن مورد مخالفت قرار گرفته است.

Author

About Author