امرخیل متهم به تقلب است دیگر نمی شود به او اعتماد کرد

داکترعبدالله عبدالله، نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خواهان تعلیق کار ضیاالحق امرخیل رئیس دارالانشا کمیسیون مستقل انتخابات شد و تاکید کرد که امرخیل متهم به تقلب است و دیگر نمی شود به او اعتماد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، فرماندهی پولیس کابل در پایان روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، دو موتر حامل مواد انتخاباتی (اوراق رایدهی و صندوق های رای) را که بدون اطلاع نیروهای امنیتی در حال انتقال به مکانی نامعلوم بودند، شناسایی توقیف کرده بود.

جنرال محمدظاهر ظاهر، فرمانده پولیس کابل گفت که ضیاءالحق امرخیل، رئیس دارالانشا کمیسیون مستقل انتخابات، سعی داشته‌است با بهره گرفتن از این مواد انتخاباتی، به نفع داکتر اشرف غنی احمدزی نامزدانتخابات ریاست‌جمهوری تقلب کند.

با این حال آقای عبدالله گفت که سطح تقلب در انتخابات دور دوم بالا بوده و به او از مناطق مختلف افغانستان در مورد تقلب و پرکردن صندوق‌ها گزارش رسیده‌است.

او برآورد کمیسیون مستقل انتخابات را که گفته سطح مشارکت بالاتر از ۷ میلیون نفر بوده‌است، زیر سوال برد و گفت که او فکر نمی‌کند که مشارکت حتی در سطح دور اول انتخابات بوده باشد.

داکتر عبدالله عبدالله همچنین گفت که در بخش‌های از افغانستان به ناظران او اجازه حضور در مراکز رای‌گیری داده نشده، ناظرانش مورد لت و کوب قرار گرفته‌اند و گفت شماری از آنها هم اکنون در زندان هستند.

آقای عبدالله می گوید که مردم افغانستان در انتظار رای پاک هستند و انتخابات یگانه گزینه ای است که افغانستان را با ثبات می سازد و تا زمانی که وظیفه امرخیل به تعلیق درآورده نشود، به نتیجه انتخابات قناعت نخواهد کرد.

عبدالله عبدالله گفت که ضیاالحق امرخیل قبل از برگزاری انتخابات نیز فعالیت‌های مشکوک و خلاف قانون را انجام داده و در این مورد با رییس جمهور و رییس کمیسیون مستقل انتخابات صحبت کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *