امتحان ورودی به وزارت امور خارجه کشور برگزارشد

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان اعلام کرد که برای راه یابی به این وزارت، امتحان ورودی با اشتراک ۱۳۷۰ دوطلب در مقر این وزارت در کابل برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیان، امتحان متقاضیان شمولیت در وزارت امور خارجه تحت نظر هیئت با صلاحیت متشکل از مقامات وزارت امور خارجه، پارلمان، اداره امور، کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، دانشگاه کابل، جامعۀ مدنی و شبکه زنان افغانستان برگزار شد.

براساس معلومات منبع، بانک سوالات این امتحان از دانشکده های حقوق و علوم سیاسی، اقتصاد، ژورنالیزم و ادبیات دانشگاه کابل و شعب حوزه یی و موضوعی دریافت گردیده بود.

کمیته تهیه سوالات از صبح روز امتحان در قرنطین به سر می بردند، تا یک ساعت قبل از برگزاری امتحان، سوالات نهایی را مشخص و پارچه های امتحان را در آخرین دقایق قبل از برگزاری شدن آن، چاپ نمود.

قابل یادآوریست که ۲۰ فیصد از مشمولین این امتحان که بیشترین نمرات را دریافت نمایند، به مراحل بعدی امتحان تقریری و مصاحبه حضوری راه خواهند یافت و از آن میان، حدود ۴۰ تن که بیشترین نمرات را به دست آورند، شامل انستیتیوت دیپلوماسی وزارت امور خارجه می شوند.

گفتنیست که با درنظرداشت ظرفیت محدود برای جذب مأمورین جدیدالشمول در وزارت امور خارجه، این امتحان در هر دو سال یک بار برگزارمی گردد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *