امتحان ورودی به وزارت امورخارجه گرفته شد

یک هزار و سیصد تن از دانشجویان برای شمولیت در بست های مورد نیاز وزارت امور خارجه، امتحان ورودی رقابتی را در این وزارت سپری کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این امتحان رقابتی، فارغان رشته های حقوق و علوم سیاسی، ژورنالیزم، اقتصاد، ادبیات و رشته های مرتبط به سویه های لیسانس، ماستر و دکتورا شرکت کرده بودند.

براساس گفته های مقامات وزارت امورخارجه، قرار است بر اساس نیاز مندی این وزارت، پنجاه تن از اشتراک کنندگان این دور از رقابت که سی درصد از خانم ها در اولویت قرار دارند، در بست های کمبود این وزارت مقرر شوند.

در این امتحان رقابتی ۱۳۰۰ تن از دانشجویان در رشته های مختلف اشتراک کرده بودند که حدود ۳۰۰ تن از آنان را خانم تشکیل می داد.

این امتحان ورودی تحت نظر ریاست منابع بشری در خود وزارت امور خارجه با حضور ضرار احمد عثمانی وزیر امور خارجه، دوکتور عبیدالله عبید وزیر تحصیلات عالی، محمد داوود کلکانی و خانم فریده حمیدی اعضای مجلس و نماینده کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی برگزار گردید.

چنین امتحان رقابتی سال گذشته نیز با اشتراک بیش از یکهزار تن راه اندازی شده بودو از آن جمله در حدود یکصد تن در بست های مختلف وزارت امورخارجه استخدام شدند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *