ال پاییس: برای ازبین بردن داعش بایدبا بشاراسد مذاکره کرد

روزنامه ال پاییس در مقاله ای نوشت که غرب برای مقابله با داعش باید با “بشار اسد” مذاکره کند.

روزنامه ال پاییس در مقاله ای نوشت که غرب برای مقابله با داعش باید با “بشار اسد” مذاکره کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از ال پاییس، جامعه بین المللی امروزه در مقابل تهدید داعش در سوریه و همه خاورمیانه روبرو است. در این رابطه سه نماینده مجلس فرانسه، اجماعی که در چهار سال اخیر در مورد محکومیت رژیم بشار اسد و امتناع از مذاکره با وی به دلیل تنش ها و جنگ داخلی سوریه وجود داشت را شکستند .

روزنامه اسپانیایی ادامه داده است: اکنون سه حقیقت وجود دارند که دلایلی که قدرت های غربی را وادار به نبرد برای نابودی رژیم بشار اسد کرده را به زیر سوال می برند .

نخستین مورد این است که رژیم بشار اسد توانسته در مقابل تهاجم چهار ساله و به رغم کمک های بین المللی که به طور جدی ارتش وفادار سوریه را تهدید نماید، مقاومت کند .

دوم اینکه روسیه، ایران و حزب الله لبنان به دلایل مختلف به طور قاطعانه از بشار اسد حمایت و جانبداری کرده ا ند، موردی که وی را عملا شکست ناپذیر کرده است و باید در نظر داشت که قدرت های غربی و اعراب که علیه داعش می جنگند از یک حمله زمینی که می تواند منجر به تلفات جدی نیروهایشان شود، دوری می کنند .

سومین مورد این می باشد که تهدید داعش برای ثبات منطقه و صلح جهانی، عنصر بزرگ جدیدی است که باید با آن روبرو شد .

امروزه رژیم بشار اسد قصد دارد که با نبرد زمینی، تنها و قاطع ترین گزینه منسجم علیه جولان دهی داعش باشد و آشکار است که شکست دولت سوریه، پیامد های ژئوپولیتیکی غیر قابل حسابی را به همراه خواهد داشت .

در برابر خطر داعش، ما شاهد تلاش و همکاری شگفت انگیز بین المللی هستیم زیرا رقیبان سرسختی نظیر ایران و عربستان سعودی و حتی مصر به طور عینی به متحدان در جنگ علیه داعش تبدیل شده اند.

از این رو، از امریکا گرفته تا اروپا همه جا شاهد درک و آگاهی یک واقعیت جدید و ساده هستیم که بشار اسد می تواند در ریشه کن کردن داعش کمک کند، زیرا در غیر این صورت، این سازمان تروریستی همچنان به ویرانگری خاورمیانه ادامه خواهد داد .

در واقع، همه چیز طوری اتفاق می افتاد که انگار گزینه معتبر دیگری که دفاع از دولت سوریه به ریاست بشار اسد در شرایط کنونی نباشد، وجود ندارد .

نمایندگان مجلس فرانسه که با شکستن سیاست رسمی فرانسه در مهار رژیم اسد به دمشق سفر کردند، فقط به اندازه گیری این واقعیت پرداخته ا ند.

البته رئیس جمهوری فرانسه این دیدار را محکوم کرده اما آشکار است که یک چیزی در حال توسعه در سطح بین المللی می باشد که همکاری ناخوشایند اما اجتناب ناپذیر ائتلاف را توجیه می کند زیرا تهدید بزرگ و وحشتناک داعش این امر را ایجاب می دارد .

Author

About Author