الکو خبر برکناری اش را توسط رئیس جمهور کرزی تکذیب کرد

اسحاق الکو دادستان کل کشور در گفت‌وگو با بی بی سی خبر برکناری خود از سوی حامد کرزی رئیس جمهوری را تکذیب کرد و آن را “شایعه” خواند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پیشتر خبرگزاری رویترز و برخی خبرگزاری ها و رسانه های داخلی  گزارش داده بودند که آقای کرزی دادستان کل را به دلیل شرکت او در گفت‌وگوهای مخفیانه با طالبان در دوبی برکنار کرده است.

آقای الکو گفت: “این خبرها را من در رسانه های داخلی و خارجی دیدم. این موضوع واقعیت ندارد. برای نان چاشت (ناهار) رئیس جمهوری ما را دعوت کرده بود. غذا خوردیم. در فضای بسیار خودمانی و خدا حافظی کردیم. همین حالا به خانه ام آمده ام. این‎ها (خبر برکناری ام) همه شایعه هستند.”

دادستان کل کشور افزود که او اصلا با طالبان هم گفت‌وگو نکرده است: “من هیچ کسی (از نمایندگان طالبان) را ندیده‌ام و نه در این مورد به من وظیفه داده شده و نه به ابتکار خود این کار را کرده‎ام.”

رویترز گزارش داده بود که یک “مقام ارشد” افغان گفته که آقای الکو با تیم گفت‌وگو کننده طالبان در دبی گفت‌وگو کرده است، در حالی که آقای کرزی به او گفته بود در این گفت‌وگوها شرکت نکند.

این خبرگزاری افزوده که یک عضو پارلمان افغانستان، که خواسته ناشناخته بماند، هم گفته که به دادستان کل گفته شده بود که برای شرکت در این گفت‌وگوها به دبی نرود.

در عین حال مقام ارشدی که با رویترز گفت‌وگو کرده، گفته بود که برخی از اعضای کابینه آقای کرزی به او گفته اند که از تصمیم خود مبنی بر برکناری آقای الکو منصرف شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *