القابون در حومه دمشق از چنگ مخالفان دولت سوریه خارج شد

گزارش ها از سوریه حاکیست که ارتش سوریه موفق شد پس از محاصره همه جانبه محلات الجوبر، البرزه و القابون و سپس جداسازی آنها از هم، ابتدا محله القابون را به صورت کامل پاکسازی کرد تا مسیر انتقال سلاح و نیرو به غوطه شرقی و به خصوص مناطق حرستا و دوما مسدود شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دو منطقه دیگر (الجوبر، البرزه)  هدف بعدی ارتش سوریه برای پاکسازی آن از وجود گروه‌های مسلح تروریستی است.

شبکه الجزیره به عنوان ارگان رسانه‌ای شورشیان و تروریست‌های فعال در سوریه با اعتراف به موفقیت ارتش سوریه در القابون، از آنچه که سرنوشت صدها نفر از افراد مسلح و ساکنان این منطقه خواند، ابراز نگرانی کرد.

 گفتنی است که همزمان با عملیات ارتش سوریه در حومه شمال غربی دمشق، ساکنان این منطقه به سرعت تخلیه شدند و تنها گروهی به عنوان گروگان نزد گروه‌های مسلح باقی مانده بودند از این افراد به عنوان سپر انسانی استفاده می‌شد.

شدت درگیری‌ها در القابون بی سابقه برشمرده شده است و ارتش سوریه برای خارج کردن افراد مسلح از تونل‌ها و نجات گروگان‌های آنها همه تلاش خود را به کار بست تا اینکه موفق شد این منطقه مهم و صنعتی را پاکسازی کند.

ارتش سوریه هم‌زمان با پیشروی در محله القابون، عملیات هماهنگ خود در محلات جوبر و برزه را نیز ادامه داده و با استفاده از آتش سنگین و اطلاعاتی که از افراد دستگیر شده در مورد اماکن اختفای تروریست‌ها به دست آورده، تلاش دارد تا قبل از نیمه ماه رمضان، این سه محله را امن و کار بازسازی آنها را شروع کند.

ارتش سوریه پیش از این در محله الجوبر موفق به کشف یک کارگاه ساخت سلاح‌های شیمیایی شده بود که از مواد سمی ساخت عربستان سعودی برای تجهیز خمپاره‌ها و نارنجک‌اندازهای خود به این مواد استفاده می‌کردند.

فرماندهان گروه‌های مسلح فعال در حومه دمشق که تاکنون موفق به ذکر دلیلی برای شکست سنگنی خود نشده‌اند، از هدف قرار گرفتن شهروندان عادی سخن رانده‌اند، مساله‌ای که شکست آنها و هلاکت صدها نفر از آنها را توجیه نمی‌کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *