السیسی: اخوان المسلمین اجازه بازگشت به قدرت را ندارد

رییس جمهوری مصر اصلاح قانون اساسی این کشور و بازگشت اخوان المسلمین به قدرت را بعید دانست و با اشاره به انتخابات آینده پارلمانی، گفت: ملت اجازه نخواهد داد که اخوان المسلمین به پارلمان رخنه کنند.

به گزارش خبرگزار خاورمیانه، عبدالفتاح السیسی در گفت وگو با سر دبیران روزنامه های دولتی الاهرام، الاخباریه و الجمهوریه پیش بینی کرد که انتخابات آینده پارلمانی مصر در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۵ میلادی برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اصلاح قانون اساسی و بازنگری در قانون حوزه های انتخاباتی گفت: آیا عاقلانه است با وجود اینکه هنوز مدت زیادی از تصویب قانون اساسی نگذشته خواستار بازنگری در آن شویم.

مصر در پی حوادثی که به برکناری محمد مرسی از سوی ارتش انجامید فعالیت اخوان المسلمین هواداران او را ممنوع اعلام و این گروه را در لیست گروه های تروریستی قلمداد کرد.

هواداران ‘محمد مرسی’ رییس جمهوری برکنار شده مصر و اخوان المسلمین، هدف سرکوب مقامات مصری از زمان برکناری وی از قدرت در سوم جولای سال ۲۰۱۳ (۱۲ سرطان ۱۳۹۲) توسط ارتش بوده اند.

اقدامات سرکوبگرایانه در این مدت منجر به کشته شدن دستکم یک هزار و ۴۰۰ نفر و زندانی شدن بیش از ۱۵ هزار تن شده است.

مرسی و بسیاری از رهبران ارشد اخوان المسلمین در زندان و در حال محاکمه اند و در صورت محکوم شدن با مجازات مرگ مواجه می شوند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *