اقدام نادرست وزارت خارجه امریکا در شرایط فعلی بر تحقق عدالت ملی تاثیرگذار است

نشر گزارش «تفرقه آمیز» وزارت خارجه امریکا در مورد نفوس شیعیان افغانستان با واکنش های جدی روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در تازه ترین واکنش، حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان به رهبری حاجی محمد محقق، نشر این گزارش را در آستانه شکل گیری کابینه جدید، تاثیرگذار بر تحقق عدالت ملی عنوان کرده است.

متن کامل واکنش این حزب چنین است:

بسمه تعالى

اداره استخبارات ایالات متحده امریکا در یک اقدام نادرست سیاسى تعداد نفوس هزاره هارا بین ۱۰ تا ۱۵  درصد اعلام کرده است آنهم در آستانه شکل گیرى کابینه جدید که میتواند بر تحقق عدالت ملى و مشارکت سیاسى تأثیر منفى بگذارد.

این منطق ادراه استخبارات آمریکا عجیب است.

در همه کشورهای جهان، جمیعت انسانی رو به افزایش است؛ اما در افغانستان فقط هزاره ها است که جمعیت اش رو به کاهش است.

در مورد جمعیت اقوام افغانستان بررسی های دفترچه اداره استخبارات امریکا، مطلب تعجب آورى را نشر نموده که در آن دفتر جمعیت هزاره ها و شیعه های افغانستان را ۱۰ الی ۱۵ درصد گفته است که منابع آمارى ایالت متحده امریکا از همان دفتر بحیث مأخذ استفاده میکنند، این در حالیست که همین اداره بظاهر معتبر جهان در سال ۱۹۹۸ جمیعت هزاره ها و اهل تشیع را ۱۹ درصد گفته بود.

سال ۲۰۰۰ هم همان  ۱۹ درصد؛ اما در سال ۲۰۰۲ بدون کدام آفت آلهی به ۱۰ درصد کاهش یافت در سال ۲۰۰۴ باز هم ۱۹ درصد اما بعد از سال ۲۰۰۴ کم کم در بررسی های آن اداره گویا معتبر جمیعت هزاره ها رو به نزول رفت در حالیکه در مناطق هزاره نشین نه کدام سونامی آمد و نه کدام زلزله و نه کدام وبای که فقط هزاره ها را از بین ببرد و جمعیت اش را کم بسازد.

حالا در این سال هم همان کاسه و همان آش.

کاش که توافقنامه بن با همه جزییات اش تطبیق میشد. طبق بند ۳ ضمیمه ۳ آن توافق نامه این وظیفه ملل متحد بود تا احصائیه گیری سراسری را حمایت مالی و تخنیکی می کرد؛ اما برای تهیه ناقص لیست رای دهندگان دها میلیون دالر مصرف گردید؛ اما سرشماری صورت نگرفت.

ما نمی گویم از کی زیاد یا کم هستیم اما این آمار غیر فنی و دور از منطق براى ما پذیرفتنی نیست.

از اداره مرکزی استخبارات امریکا (CIA) خواهش میکنیم تا از پخش اینگونه آمار خودداری کند زیرا این گونه آمارهای بی اساس تبعات سیاسی و اجتماعى منفى بر ضرر عدالت اجتماعى هم می داشته باشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *