افغان ها در پاکستان خواستار امضای پیمان امنیتی

 شماری از پناهجویان افغانستانی در پاکستان می گویند تاخیر در امضای این پیمان امنیتی با امریکا پیامد‌های ناگواری خواهد داشت.

به گزارش خبرگزازی خاورمیانه، پناهجویان افغانستانی در شهر پیشاور از رییس جمهور کرزی خواسته اند تا این پیمان را، امضا کند، از سویی هم برخی دیگر از پناهجویان افغانستانی در شهر پیشاور از موقف گیری رییس جمهور کرزی، پشتیبانی کرده اند.

پیش از این، مسئول برنامه‌های انستیتوت صلح امریکا برای افغانستان و پاکستان، اندرو وایلدر گفته است که بیرون شدن کامل سربازان امریکایی از افغانستان یک فاجعه است، در حالی که همین اکنون هم نیروهای امنیتی افغانستان در تلاش برای به عهده گرفتن مسئولیت ها هستند.

اندرو وایلدر گفته است که اگر بارک اوباما، رییس جمهور کرزی را برای امضا پیمان‌امنیتی قانع نسازد و امریکا نیروهایش را از افغانستان بیرون بکشد، کمک‌های امریکا و کشورهای کمک کننده به افغانستان قطع خواهد شد و نیز تمام دست آوردها در افغانستان، با خطر روبرو خواهد شد.

امریکا انتظار دارد که امضای پیمان‌ امنیتی زمینه حضور هشت تا دوازده هزار سرباز امریکایی و ناتو را در افغانستان در سال‌های بعد ۲۰۱۴ فراهم کند.

این در حالی است که افغانستان در تلاش جلب همکاری پاکستان در راستای تامین امنیت انتخابات است، مقام های وزارت امور خارجه با خرسندی از نرمش در سیاست پاکستان در زمینه گسترش همکاری ها بین دو کشور ابراز آرزومندی می کنند که این رویکرد اسلام آباد بستر را برای همکاری عملی در روند صلح و تامین امنیت انتخابات پیش رو هموار خواهد کرد.

از سوی دیگر سخنگوی این وزارت بار دیگر امضای توافقنامه امنیتی کابل و واشنگتن را نیازمند همکاری عملی امریکا و پاکستان برای تامین صلح در افغانستان می داند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *