افغانها در بروکسل خواستار اقامت دایمی شدند

هیئتی از شرکت کنندگان در “راهپیمایی افغان ها” که ۷۰ کیلومتر را برای رفتن از بروکسل به مون “شهر الیو دی روپو نخست وزیر بلژیک” طی کردند و امروز (سه شنبه) با نخست وزیر این کشور در بروکسل دیدار خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سخنگوی دولت بروکسل اعلام کرد: افغان ها پذیرفتند که شهر مون را ترک کنند، هیئتی از افغانها سه شنبه با ماژی دو بلوک وزیر مشاور در امور پناهندگی و مهاجرت در دفتر او و در حضور نخست وزیر دیدار خواهد کرد.

حدود ۳۰۰ افغان که مهاجر غیر قانونی هستند و طرفداران آنان یکشنبه پس از سه روز راهپیمایی وارد مون در غرب بلژیک شدند، آنها میخواستند با “دی روپو” برای درخواست تعلیق اخراج مهاجران غیرقانونی و به دست آوردن مجوز اقامت دیدار کنند، آنان فقط توانستند با معاونان او دیدار کنند زیرا الیو دی روپو یکشنبه در خارج بود، بنابراین آنان با وجود سرما شب را در میدان بزرگ این شهر گذارندند.

افغان ها که تظاهرات خود را از چند ماه پیش افزایش داده اند، یکشنبه حمایت آندره جوزف لئونارد اسقف اعظم بروکسل را به دست آوردند که گفته است آمادگی دارد با آنان راهپیمایی کند.

آنان همچنین مورد تشویق نبیل بن یادیر کارگردان بلژیکی قرار گرفتند که فیلم او با عنوان “راهپیمایی” ماجرای “راهپیمایی علیه نژاد پرستی و برابری در فرانسه” را روایت می کند، این راهپیمایی بین مارسی تا پاریس ( حدود ۷۵۰ کیلومتر در سال ۱۹۸۳ ) انجام شد.

در همین حال دی روپو به تازگی گفته است این مشکل حساس است اما وزیر مشاور در امور مهاجرت و پناهندگی تاکنون خود را در این خصوص سرسخت نشان داده است، وی افزود: من تعلیق اخراج افغان ها را اعلام نمی کنم، افغان ها تابع مقرراتی شبیه به مقررات دیگر کشورها هستند.

دو اتحادیه بزرگ بلژیکی یعنی اتحادیه اف جی تی بی و اتحادیه سی اس سی دوشنبه از عزم ، سازماندهی و حس همبستگی افغان ها استقبال کردند و خواستار تعلیق اخراج آنها به سوی یک کشور در حال جنگ شدند.

این دو اتحادیه در بیانیه مشترکی از دولت خواستند تا از بی تحرکی خارج شود و سرانجام به درخواست های افغان برای داشتن رفتاری انسانی گوش دهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *