افغانستان یک مارکیت جدید در منطقه، نیازمند همکاری است

ارشاد احمدی معین سیاسی وزارت امور خارجه کشور در دیدار با هیاتی از تاجران آذربایجانی در کابل گفت: افغانستان به عنوان یک مارکیت جدید اقتصادی نیازمند همکاری های منطقوی است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای ارشاد احمدی در این دیدار با تاجران کشور آذربایجان، روی فرصت های موجود برای سرمایه گذاری در افغانستان و تشویق سرمایه گذاران آذری در این عرصه به تفصیل صحبت نمود.

آقای احمدی از  موقعیت استراتیژیک و جغرافیایی افغانستان به حیث نقطه اتصال شمال با جنوب آسیا یاد آوری نموده و ظرفیت های بالقوه سرمایه گذاری و تصویب قوانین جدید اقتصادی و پالیسی برای تشویق سرمایه گذاری خارجی در افغانستان را در تقویت روابط و همکاری های منطقوی برجسته خواند.

براساس اعلامیه خبری وزارت امورخارجه کشور، افغانستان یک مارکیت جدید در منطقه است و برای رشد و ترقی اقتصادی خود به استفاده از تجارب کشور های منطقه نیاز دارد.

احمدی خاطرنشان کرد که افغانستان طی سالیان متمادی مرکز رقابت ها در منطقه بود حال میتواند یک منبع ثروت و فرصت های خوب رشد و تقویت همکاری های منطقوی باشد. به همین لحاظ همکاری های منطقوی بخصوص با کشور های دوست مانند جمهوری آذربایجان در صدر سیاست خارجی ما قرار دارد.”

همچنین در این دیدار هیات تجاری و سرمایه گذاران آذری علاقمندی شان را برای سرمایه گذاری در عرصه های مختلف به خصوص نفت، گاز، سنگ مرمر و دیگر سنگ های معدنی در افغانستان ابراز نمودند.

آنها اظهار داشتند که در ملاقات های جداگانه با وزرای تجارت، معادن و پطرولیم و همچنان مسوولین اطاقهای تجارت و صنایع افغانستان فرصت های موجود را به بررسی گرفته اند.

قرار است دیدار ها و صحبت ها ببین دوطرف به هدف اقدامات عملی در عرصه های مختلف تجارت و سایر همکاری های اقتصادی بین دو کشور ادامه یابد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *