افغانستان و هند روابط دوجانبه را بررسی می‌کنند

سرپرست وزارت امور خارجه در راس یک هئیت بلند پایه کابل را به مقصد دهلی ترک کرد تا همراه با همتای هندی‌اش روابط دو کشور را بررسی کند.

شکیب مستغنی، سخنگوی وزارت امور خارجه به خبرگزاری خاورمیانه گفت که صلاح‌الدین ربانی امروز (۱۹سنبله) برای حضور در نشست شورای مشارکت استراتیژیک افغانستان و هند به دهلی رفت.

به گفته وی، در این سفر آقای ربانی با «سوشما سوآراج»، وزیر خارجه هند و «نارندرا مودی» صدراعظم این کشور دیدار کرده و روابط دو کشور بر اساس موافق‌نامه استراتیژیک را بررسی خواهد کرد.

مستغنی اظهار داشت که شورای مشارکت استراتیژیک افغانستان و هند در چهار گروه تخنیکی کاری فعالیت داشته و بر اساس برنامه تعیین شده هر سال یک بار نشست به ریاست وزیران خارجه دو کشور برگزار می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه می‌گوید که این نشست فردا برگزار می‌شود و گزارش کاری گروه‌های تخنیکی مورد بحث قرار می‌گیرد.

گفتنی است که این نخستین سفر یک هیئت بلندپایه کابل به هند بعد از اعلام استراتیژی جدید امریکا در مورد افغانستان است که در این استراتیژی، ترامپ پاکستان را به دادن پناگاه‌های امن به تروریستان متهم کرد و خواهان افزایش نقش هند در افغانستان شده بود.

این در حالی است که هفته گذشته خواجه آصف وزیر خارجه پاکستان و «وانک یی» وزیر امور خارجه چین در مورد نشست سه‌جانبه با حضور افغانستان توافق کرده بودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *