افغانستان و ایران روی تقویت همکاریهای مشترک تاکید کرد

افغانستان و جمهوری اسلامی ایران روی اراده مشترک خویش در مورد تقویت و تعمیق بیشتر همکاری بین دو کشور تاکید نمودند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ضرار احمد عثمانی سرپرست وزارت امورخارجه کشورمان صبح امروز(چهارشنبه) با حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه آن کشور در تهران دیدارکرد.

در این دیدارهر دو جانب به مشترکات فراوان دینی، زبانی، فرهنگی و مردمی بین دو ملت و روابط نیک و حسنه بین دو کشور دوست و برادر در بیشتر از یک دهه گذشته اشاره نمودند، و طیف وسیع روابط و همکاری های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین افغانستان و ایران را مورد ارزیابی قراردادند.

دوجانب از سطح خوب روابط و همکاری های موجود بین دو کشور ابراز رضایت نمودند، و روی گسترش و تعمیق هرچه بیشتر همکاری ها در عرصه های اقتصادی و قانونمند ساختن حضور مهاجرین افغان در ایران تاکید کردند.

هردو جانب روی اراده مشترک شان در مورد انکشاف اقتصادی و بندر چابهار از طریق همکاری های سه جانبه به شمول جمهوری هند به هدف افزایش تجارت و ترانزیت منطقوی تاکید کردند. هردو جانب توافق نمودند تا در راستای عقد یک موافقت نامه ترانزیتی سه جانبه بین افغانستان، ایران و هند که زمینه توسعه تجارت و ترانزیت مطمین در سطح منطقه را فراهم خواهد ساخت، با هم کار نمایند.

در خصوص حضور مهاجرین افغان در ایران، دو جانب توافق نمودند تا برای جستجوی یک راه حل مشترک که هم حضور افغانها را در ایران قانونمند بسازد و هم از بروز هرگونه نگرانی برای دولت ایران جلوگیری نماید، مشترکا با هم کار نمایند. سرپرست وزارت امورخارجه از میزبانی بیشتر از سه دهه مهاجرین افغان از سوی دولت و مردم ایران اظهار سپاس و قدردانی نمود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *