افغانستان هیچ نقش در ترور شورای طالبان کویته ندارد

وزارت امور داخله افغانستان در باره چگونگی ترور اعضای رهبری شورای طالبان کویته واکنش نشان داده و هرگونه نقش نهاد امینتی افغانستان را در ترورهای شورای طالبان کویته رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  در این اواخر رسانه های پاکستانی از منابع نا معلوم و نا موثق مربوط به گروه طالبان و نهاد های رسمی پاکستان، گزارش های را به نشر رسانده اند که ظرف یک ماه گذشته شماری از اعضای رهبری طالبان شورای کویته توسط حلقات مشخص نهاد های دولتی افغانستان ترور شده اند.

 با این حال وزارت امور کشورمان در واکنش به این اتهامات، هر گونه دست داشتن نهاد های دولتی افغانستان را در فعالیت های تروریستی رد کرده و این ادعا ها را کاملآ بی بنیاد و دور از حقیقت خوانده است.

وزارت داخله با نشر اعلامیه ای تاکید تاکید کرده است که دولت افغانستان به ویژه نیروهای امنیتی این کشور در هیچ نوع فعالیت تروریستی دست نداشته و نشر گزارش های رسانه های پاکستانی را مبنی بر ترور رهبران طالبان از سوی نهاد های دولتی افغانستان یک توطئه میداند.

وزارت امور داخله همچنان افزوده است که دولت افغانستان از چند سال بدینسو به گونه گسترده تلاش ورزیده است تا گروه های مخالف مسلح دولت که در داخل و خارج در مخالفت با دولت افغانستان قرار دارند به برنامه صلح یکجا سازد تا این گروه ها به زنده گی عادی برگردند.

وزارت امور داخله افغانستان ترور اعضای رهبری شورای کویته را برخواسته از مخالفت های داخلی این گروه ناشی از نفوذ حلقات استخباراتی دخیل در منطقه دانسته و تاکید کرده است که اختلاف های درونی طالبان سبب شده است تا ترور اعضای رهبری آنان توسط هم قطاران شان سازماندهی شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *