افغانستان هفتمین کشورناکام در جهان شناخته شد

یک نهاد تحت نام” بنیاد برای صلح” براساس یک تحقیق اعلام کرده است که دولت افغانستان به عنوان هفتمین کشور ناکام در جهان می باشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بنیاد برای صلح (Fund for Peace ) در راستای جلوگیری از منازعات خشونت بار و ترویج امنیت و ثبات دوامدار کار می کند و این نهاد، در تازه ترین گزارش خود، لست حکومت های شکنندهء جهان را اعلام کرده که براساس موفقیت آن ها ترتیب شده است.

در این لست  سودان جنوبی به حیث شکننده ترین حکومت جهان در مقام نخست و حکومت افغانستان در ردیف هفتم قرار گرفته است.

بنیاد برای صلح (FFP) در این لست نوشته است که با وصف سرمایه گزاری ملی و بین المللی در عرصه های مختلف، افغانستان به حیث یکی از بی ثبات ترین کشورهای جهان باقی مانده است.

به نوشتهء بنیاد برای صلح،  فساد، مواد مخدر و بنیاد گرایی در سرتاسر افغانستان شایع است.

براساس این لست حکومت کشورهای پاکستان دهم، عراق سیزدهم، ایران چهل و چهارم، ازبکستان چهل و هشتم، تاجکستان پنجاه و پنجم، قرغزستان پنجاه وهشتم و گرجستان در ردیف شصت و سوم قرار گرفته اند.

بنیاد برای صلح (Fund for Peace ) که در شهر واشنگتن مستقر است، یک بنیاد تحقیقاتی و آموزشی غیر دولتی و غیرانتفاعی در سال ۱۹۵۷ میلادی تاسیس شده است.

این بنیاد با برجسته ساختن و تشخیص مسایل مهم در کشور های ضعیف و شکننده، با استفاده از اساسات علوم اجتماعی و برنامه های خاص کمپیوتری احتمال مخاطرات سیاسی را در این کشورها ارزیابی می کند، در مورد احتمال منازعات هوشدار داده و نتایج این مطالعات را بدسترس پالیسی سازان و همگان قرار می دهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *