افغانستان عضوجدید ملل متحد در امورپناهجویان شد

افغانستان به عنوان عضو جدید کمیته اجرائی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهجویان انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، انتونیو گوتیریس کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهجویان با ارسال نامه ای عنوان وزیر امور خارجه افغانستان گفته است که افغانستان به عنوان عضو جدید کمیته اجرائی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهجویان، توسط شورای اقتصادی و اجتماعی ملل متحد انتخاب شده است.

در این نامه آمده است که با نهایت مسرت از انتخاب جمهوری اسلامی افغانستان به عنوان عضو جدید کمیته اجرائی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهجویان، توسط شورای اقتصادی و اجتماعی ملل متحد، اطلاع یافتم.

مطابق به شرایط حاکم بر عضویت کمیته اجرائی، افغانستان علاقه و اشتیاق وافری در زمینه حفاظت از مهاجرین و یافتن راه حل‏هایی در مورد گرفتاری و مشکلات آنها دارد. با پیوستن به کنوانسیون ۱۹۵۱ مربوط به پناهجویان وپروتوکول ۱۹۶۷ آن، افغانستان تعهدش را نسبت به استقبال و حفاظت از مهاجرین و پناهجویان در خاک این کشور،  بیشتر ثابت نمود.

افغانستان در سال ۲۰۱۳ از مجمع عمومی در قطعنامه شماره ۶۸/۱۴۲ تقاضا کرده بود که عضو کمیته اجرائی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهجویان انتخاب شود.

در این نامه آقای گوتیرس گفته که من منتظرم، افغانستان را به عنوان عضو جدید در نشست کمیته جاری، که از تاریخ ۱ الی ۲ ماه جولای برگزار می گردد و هم چنین در شصت و پنجمین جلسه مجمع کمیته اجرائی که از تاریخ ۲۹ سپتمبر الی ۳  اکتوبر سال ۲۰۱۴ میلادی دایر می گردد، خوش آمد بگویم.

وی تاکید کرده که  هیئت نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد مستقر در جینوا اسناد و معلومات مورد نظر این جلسات را به زودی بدست خواهند آورد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *