افغانستان ریاست دوره ای مجمع کشورهای رو به انکشاف را بدست گرفت

^420639860FFB09D816B4A7A3FB4CCF830D695FD57FEF17B85C^pimgpsh_fullsize_distrافغانستان برای اولین بار موفق شد که ریاست دوره ای مجمع کشورهای رو به انکشاف در سازمان جهانی هوانوردی ملکی را مدیریت کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به تازگی “یلدا ناطق” نماینده افغانستان در سازمان جهانی هوانوردی ملکی به عنوان رئیس دوره ای مجمع کشورهای رو به انکشاف در سازمان جهانی هوانوردی ملکی انتخاب شده است.

یلدا ناطق رسما به حیث رئیس دوره ای مجمع کشورهای رو به انکشاف در سازمان جهانی هوانوردی ملکی با حضور شماری از هیات مدیره از جمله “خان فنگ لیو” سکرتر جنرال سازمان جهانی هوانوردی ملکی آغاز به کار کرد.

نماینده افغانستان در سازمان جهانی هوانوردی ملکی گفت: “امیدوارم بتوانم به نمایندگى از کشورهای نیازمند و رو به انکشاف تصویر بهتر و راستین را در عرصه سیاست بین المللی اتخاذ کرده و فرصت هاى ستراتژیک را به نفع همه به خصوص افغانستان در سطح منطقه و جهان شناسایی و در یک چشم انداز مثبت گام های عملی را در این راستا برداریم.”

یلدا ناطق گفت: مجمع کشور های رو به انکشاف سازمان بین المللی هوانوردی یا ایکاو، به هدف جلب همکاری های بیشتر سازمان های منطقه ای و بین المللی برای کشور های نیازمند، رسیدگی و تطبیق استانداردهای توصیه شده به تمام کشورهای عضو به شکل متوازن ایجاد شده است.

این مجمع در سال ۲۰۱۴ به دنبال تصمیم و فیصله شورای جهانی ایکاو ایجاد و به کار آغاز کرد.

در این مجمع سی یک کشور از جمله، افغانستان، کولمبیا، اندونیزیا، ایتوپیا، موزمبیک، گانا، یوروگوای، ایران، پاکستان، ترکیه، مراکو، یونان، سینیگال، سودان ، لبنان، گواتیمالا، کیوبا، اکوادور، پاراگوای، یوگندا، نیپال، آذربایجان، سوریه، پیرو، نیکراگوا، بورکی نفسو، مالدیف، گمبیا، کینیا، توگو و بنگله دیش، عضویت دارند.

گفتنی است سال گذشته ریاست دوره ای این مجمع را نمایده کشور کیوبا به عهده داشت.

Author

About Author