افغانستان حمله تروریستان را بر فرودگاه کراچی محکوم کرد

دولت افغانستان حملات تروریستی  بر فرودگاه هوائی بین المللی کراچی پاکستان را و حمله بر زائرین شیعه در تفتان پاکستان را به شدید ترین الفاظ محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شب گذشته گروهی از مهاجمان مسلح با حمله با فرودگاه بین المللی کراچی پاکستان و همچنان  حمله مسلحانه افراد ناشناس به موتر حامل زائرین شیعه  در تفتان استان بلوچستان صورت گرفت.

حکومت افغانستان حمله تروریستی شب گذشته بر فرودگاه بین المللی کراچی و نیز حمله تروریستی بر موتر های حامل زائرین شیعه در ایالت بلوچستان پاکستان را که در اثر آن تعداد زیادی از افراد کشته و زخمی شدند، به شدیدترین الفاظ محکوم کرده است.

در حمله افراد مسلح ناشناس به کاروان موتر های زائرین در تفتان پاکستان ۲۳ تن از زائرین که از ایران برگشته بودند؛ کشته و شماری هم زخمی شدند.

همچنین بر اثر حمله تروریستان در فرودگاه کراچی دستکم ۲۶ نفر کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند و این حمله را گروه طالان به عهده گرفته است و در آن ۱۲ تن از مهاجمان نیز کشته شده اند.

حکومت افغانستان اعلام کرده است که ادامه چنین حملات مکرراً ثابت میسازد که منطقه ما با ناامنی های بیشتر مواجه شده است و بنابرین، ما همه باید به این درک رسیده باشیم که استفاده از افراطیت و خشونت منحیث وسیله به سود هیچ کشوری نمی باشد.

براساس بیانیه ارگ ریاست جمهوری، مردم افغانستان که سالهاست از این گونه خشونت های تحمیل شده درد و رنج زیادی را متحمل شده اند، یکبار دیگر از کشور پاکستان خواشته تا برای ریشه کن کردن این پدیدهء شوم که امروز متاسفانه مردم پاکستان نیز قربانی آن شده اند، همکاری صادقانه نماید تا منطقه ما به صلح و رفاه دست یابد.

افغانستان یک بار دیگر بر ضرورت همکاری میان دو کشور و مبارزه برای تامین امنیت در هردوکشور تاکید نموده و بر این باور است که بدون مبارزه همسو و همه جانبه با تروریزم و اجتناب از استفادهء ابزاری از این پدیده، منطقه ما به ثبات، صلح و رفاه دست نخواهد یافت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *