افغانستان تمام گروه ها را به حیث مخالفین مسلح میشناسد!

طالبان23دولت جمهوری اسلامی افغانستان با نشر بیانیه ای اعلام کرد که تحولات و رویدادهای اخیر را در رهبری گروه طالبان و شبکه حقانی، به شمول نحوه و محل برگزاری جلسات شان، به دقت تحت نظر دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، با نشر خبر مرگ ملا محمد عمر رهبرپیشین گروه طالبان و جلال الدین حقانی رهبرشبکه حقانی، نظریات و گفتگو های مختلف توسط کارشناسان امور و شخصیت سیاسی در باره گروه های تروریستی بیان شد.

با این حال ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که تحولات اخیر سوالات زیادی را در تمام سطوح نزد مردم افغانستان و جهان ایجاد کرده است وگروه هایی که با تأثر از تبلیغات سوء دشمنان افغانستان، علیه مردم و کشور شان در جنگ قرار دارند، باید بدانند که فریب خورده اند و با حرکت در این مسیر ضد مردم و منافع افغانستان، مرتکب اعمال جنایت بار بیشتر می شوند.

 در بیانیه تاکید شده که دولت جمهوری اسلامی افغانستان به عنوان یگانه ممثل و برخاسته از اراده واقعی مردم افغانستان در سطح ملی و بین المللی، به قاطعیت اعلام می دارد که هیچ حرکت موازی و متضاد با نظام سیاسی کشور قابل قبول نبوده و در برابر آن با همه‎ توان و اقتدار مردمی خواهد ایستاد.

دولت جمهوری اسلامی افغانستان، گروه طالبان و دیگر گروه های مسلح مخالف دولت را صرف به عنوان گروه های مسلح مخالف می‎شناسد و تنها با همین عنوان راه گفتگو را با آنان باز می گذارد.

 در این بیانیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان ضمن محکوم نمودن هرگونه اظهارات و تلاش ها برضد مذاکرات صلح، همانند گذشته، به تأمین صلح باعزت، عادلانه و پایدار به عنوان پسندیده ترین راه برای جلوگیری از ریختن خون شهروندان و ویرانی بیشتر کشور و تحکیم استقلال و حاکمیت ملی افغانستان تأکید ورزیده، از همه‎ طرف ها می خواهد تا در این راستا همکاری صادقانه نمایند تا عناصری که خواهان اخلال این روند اند، در رسیدن به اهداف شان با ناکامی مواجه شوند.

 در این بیانیه تاکید شده که دولت جمهوری اسلامی افغانستان به یاری خداوند متعال، ارادۀ قاطع مردم و توانایی نیروهای ملی امنیتی و دفاعی خویش برای مقابله با هرگونه تهدید علیه امنیت و ثبات کشور باور کامل داشته، و از فداکاری این نیروها در راه خدمت به مردم و کشور شان قدردانی می کند.

Author

About Author