افغانستان برای تأمین صلح باعزت تلاش می‌کند

سید ظفر هاشمی معاون سخنگوی رئیس جمهور غنیسید ظفر هاشمی، معاون سخنگوی رئیس‌جمهور گفته است که تنها راه رسیدن به صلح در افغانستان، پذیرش شرایط دولت کابل توسط مخالفان مسلح و عدم توجه به خواسته‌های بیگانگان است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، معاون سخنگوی رئیس جمهور تاکید کرده است که افغانستان برای تأمین صلح باعزت تلاش می‌کند اما در برابر افراد و گروه‌هایی که به خواست بیگانگان در افغانستان می‌جنگند نیز با اقدام نظامی پاسخ خواهد داد.

هاشمی تأکید کرد: با کسانی که شرایط دولت کابل را بپذیرند، به دست‌آوردهای یک دهه گذشته مردم افغانستان احترام گذارند و برای بقای منافع بیگانگان در این کشور جنگ به راه نیندازند، آماده طرح مسئله صلح هستیم.

معاون سخنگوی رئیس‌جمهور افغانستان به رسانه ها گفته است که علیه گروه‌هایی که توسط دست‌های خارجی با مردم افغانستان اعلام جنگ می‌کنند و با ترور، وحشت و هراس‌افکنی مردم را تهدید می‌کنند اقدام نظامی انجام خواهد شد.

سید ظفر هاشمی در حالی این سخنان را بیان می‌کند که «نوازشریف» نخست‌وزیر پاکستان اخیرا اعلام کرده بود که اسلامآباد نمیتواند در ان واحد هم طالبان را نابود کند و هم آن‌ها را به دور میز مذاکرات صلح افغانستان با دولت کابل بکشاند.

نوازشریف در سفرش به امریکا و در دیدار با «باراک اوبما» رئیس‌جمهور این کشور اظهار داشت: پاکستان تلاش می‌کند تا زمینه آغاز روند مذاکرات صلح حکومت افغانستان و طالبان را فراهم کند.

Author

About Author