افغانستان با امارات متحده عربی موافقتنامه امنیتی امضا کرد

زلمی رسول وزیر امور خارجه کشور در یک سفر رسمی یک روزه به امارات متحده عربی در مورد همکاری های امنیتی و  انتقال محکومین، با دولت امارات متحد عربی موافقتنامه های را به امضاء رسانیده است.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، وزیر امور خارجه در این سفر همچنان به مقامات امارات متحده عربی روی امضای موافقتنامۀ همکاری های استراتیژیک دراز مدت میان دو کشور به موافقه کرده است.

 داکتر زلمی رسول  و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات متحده عربی موافقه نمودند که میان افغانستان و امارات متحده عربی یک موافقتنامه همکاری های دراز مدت استراتیژیک  به امضاء برسد.

آنها همچنان از آغاز پرواز های شرکت هوایی امارات به کابل که در ماه آینده آغاز خواهد شد، استقبال کردند.

وزرای خارجه طیف وسیع از روابط دوجانبه را به هدفت تقویت هرچه بیشتر روابط و همکاری ها در تمامی عرصه های مربوطه میان دو کشور، بررسی کردند.

داکتر زلمی رسول همچنان مراتب قدردانی دولت و مردم افغانستان را برای دوستی ثابت قدم و دوامدار و همکاری های امارات متحده عربی که در بخش های امنیتی و توسعۀ اقتصادی افغانستان انجام داده است، اظهار نمود.

براساس اعلامیه خبری وزارت امور خارجه کشور، موافقتنامه همکاری های امنیتی میان افغانستان و امارات متحده عربی، همکاری های امنیتی موجوده را که میان دوکشور وجود دارد، بیشتر مستحکم میسازد.

در اعلامیه آمده است که این موافقتنامه شامل مبارزه با تروریزم، تامین منابع مالی، قتل و جرایم علیه زندگی و سلامتی فزیکی مردم، اختطاف و گروگان گیری، فساد اداری و جرایم سازمان یافته، مبارزه با مواد مخدر، تولید، انتقال و در اختیار داشتن سلاح، مهمات، مواد منفجره و مواد خطرناک غیر قانونی، مهاجرت های غیر قانونی، قاچاق انسان و مواد مخدر، جرایم اقتصادی و تطهیر پول، جرایم علیه منابع طبیعی و محیط زیست، جعل هویت، سرقت و قاچاق آثار فرهنگی، جرایم علیه مالکیت معنوی و جنایات دیگر می باشد.

موافقتنامه انتقال محکومین میان افغانستان و امارات متحده عربی، در مورد انتقال آنعده از افراد محکوم شدۀ است که مدت محکومیت ابتدایی شان شش ماه و یا هم از زمان باقیمانده محکومیت شان قبل از امضای این موافقتنامه، حداقل شش ماه باقی مانده باشد، انتقال تحت این موافقتنامه به اساس درخواست هر یک از طرفین به طرف دیگر، صورت میگیرد.

همچنان بر اساس یک موافقتنامۀ قبلی میان دو کشور شرکت هوایی امارات، امارات متحده عربی پرواز های بین المللی منظم خود را به کابل سر از تاریخ ۱۷ اسد آغاز خواهد کرد.

وزرای خارجه دو کشور موافقه کردند تا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در ماه سپتامبر برگزار می شود، باهم ملاقات نموده و در آنجا وزیر خارجۀ امارات متحده عربی شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان نخستین مسوده موافقتنامۀ همکاری های استراتیژیک دراز مدت میان دو کشور را با داکتر زلمی رسول شریک خواهد ساخت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *