افغانستان از موقف روسیه در باره صلح افغانستان استقبال کرد

دولت جمهوری اسلامی افغانستان از موقف اخیر فدراسیون روسیه در باره صلح و ثبات در افغانستان که گویا تماس های شان با گروه های مسلح افغان، به هدف تحکیم صلح و ثبات در افغانستان و منطقه بوده است، استقبال می کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت امور خارجه کشور با نشر اعلامیه ای تاکید کرد: دولت افغانستان باور دارد که برای تحکیم صلح در افغانستان، تلاش های صادقانه کشورهای منطقه می تواند در راستای رسیدن به این هدف مهم مؤثر ثابت شود.

در اعلامیه وزارت خارجه گفته شده که وزارت امور خارجه روسیه در تبصره ی که در وبسایت آن وزارت به نشر رسانده است، از طالبان خواسته است که به هدف تحکیم صلح و ثبات دایمی و پایان دادن به جنگ جاری در افغانستان، اسلحه شان را به زمین گذاشته، روابط شان را با گروه های دهشت افگن قطع کرده و به گفتگوهای صلح حاضر گردند.

دولت افغانستان تأکید می ورزد که برای تحکیم امنیت و ثبات در منطقه، سرکوب دهشت افگنی و جلوگیری از کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر، همکاری و روابط در سطح دولت ها اصل و نیاز بنیادی پنداشته می شود.
دولت افغانستان بار دیگر به گفتگوهای صلح با آن دسته از گروه های مسلح افغان اعلام آمادگی می دارد که به تحکیم صلح در افغانستان تعهد و به روند گفتگوهای بین الافغانی باور داشته و دیگر نمی خواهند که فرزندان این کشور قربانی جنگ و توطئه های کشورهای دیگر گردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *