افغانستان اجازه نمی دهد از خاکش بر علیه کشور دیگر استفاده شود

وزیر امور خارجه در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد که حکومت کابل به هیچ کشوری اجازه نمی دهد از خاک افغانستان بر علیه کشور دیگر استفاده شود.

14159730_1126886087390979_211090101_n

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه روز گذشته در یک سفر رسمی به تهران رفته و قرار است با مقام های عالی رتبه این کشور دیدار و گفتگو کند.

در همین راستا، وزیر امور خارجه شام دیروز با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار کرد.

وی در این دیدار افزود :«گرچه دشمنان افغانستان بی ثباتی را در کشور دنبال می کنند؛ اما آرزوی دولت و ملت افغانستان رسیدن به آرامش و ثبات پایدار است.»

وزیر امور خارجه روند مبارزه ملی با تروریسم را مثبت ارزیابی کرد و گفت که پولیس افغانستان پیشرفت قابل ملاحظه ای در روند مبارزه با تروریسم تجربه کرده است.

در عین حال، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت که ظرفیت های همکاری خوبی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری افغانستان و ایران به ویژه در بحث حمل و نقل و انرژی وجود دارد.

لاریجانی با اشاره به پیشینه مثبت روابط دوستانه دو کشور بر اهمیت تقویت همکاری ها تاکید کرد و گفت که مجلس شورای اسلامی از توسعه و تقویت روابط خود با مجالس افغانستان استقبال می کند.

وی با اشاره به خطر تروریسم و توسعه آن در منطقه و افغانستان، بر همکاری کشورهای مختلف در مبارزه با این پدیده شوم تاکید کرد و افزود :«نباید اجازه داد که افغانستان محل استراحت تروریست ها شود و مقابله موثر با تروریسم در افغانستان نیازمند ثبات سیاسی است.»

گفتنی است که صلاح الدین ربانی، امروز با جواد ظریف همتای ایرانی خود نیز دیدار خواهد کرد.

این در حالی است که پیش از این، مشاور شورای امنیت ملی، هئیت والیان مرزی و وزیر مالیه کشور نیز در سفر به ایران بر تحکیم روابط دوجانبه در بخش های مختلف تاکید کرده بودند.

Author

About Author