افشای اطلاعات مربوط به همکاری حزب آک‌پارتی و اسرائیل

ShowImage.ashxدوری گلد، مدیرکل خاورمیانه وزارت امورخارجه رژیم اسرائیل در صفحه شخصی خود در فیس بوک از همکاری نزدیک حزب آک.پارتی و شخص اردوغان با اسرائیل خبر داد.

دوری گلد با تاکید بر همکاری نزدیک اسرائیل و ترکیه نوشت:  “آقای سینرلی اوغلو دوست صمیمی من و رابط ما با اردوغان است. ترک‌ها بعد از قضیه داووس خیلی با ما کنار آمدند. در زمان ناامن شدن مسیر حمل و نقل هوایی، مسیر ترانزیتی با ما را حفظ نموده و بعد از انتقال مکرر کشتی‌های حامل مواد سوختی و سوخت هواپیما، اقدام به ارسال کشتی با محموله های نفتی به سواحل ما نمودند.

وی در ادامه می نویسد: آنهایی که در اسرائیل به روابط ما با ترکیه معترضند خوب است بدانند در تاریخ بیستم تموز، کشتی چهارده هزارتنی پالچم “PALCHEM” که با پرچم کشور مالت و تحت تملک یک شرکت یونانی به نام  شرکت حمل و نقل دریایی پالمالی شیپینگ ” Palmali Shipping ” از بندر مرسین خارج و روز بعد وارد بندر حیفا شده بود را دوستان ترک برای ما مهیا نموده بودند.

وی در ادامه می افزاید: همچنین در تاریخ سیزده تموز نیز کشتی بنتلی یک” BENTLEY 1″ متعلق به شرکت سوئیسی ناوی مار اس.آ ” Navimar SA ” که با پرچم پاناما در زمینه انتقال مواد نفتی- شیمیایی تردد می نماید، از بندر استانبول به حیفا آمده و بیست و یکم تموز به بندر جیهان ترکیه بازگشته بود.

پیش از آغاز حمله و در خلال آن دو شرکت پالمالی و آژانس جی.اس.سی و یک کشتی آزاد به نام “ام.تی. یونایتد آمبلم” اقدام به انتقال مواد نفتی و نفت خام به بنادر ما می نمودند که برخی از این محموله ها از صادرات نفت خام و مشتقات نفتی منطقه بود که با همکاری ترکیه ارسال شده بود.

وی همچنین نوشت: به دلیل حساسیت های خاصی که نسبت به ما در منطقه و ترکیه وجود دارد، برخی محموله های سوختی صادره به بنادر ما از سوی ترکیه، با مقاصد پوششی به بنادر مصر مجوز می‌گرفتند و در مسیر حرکت با انحراف از مسیر به سوی ما روانه می گردیدند. همانگونه که رئیس جمهور اردوغان اظهار نمودند اسرائیل و ترکیه مکمل یکدیگر در منطقه هستند و ما هم مساعدتهای ویژه ای را به این کشور داشته ایم و منتقدان نباید این روابط را به سطح نازلی فروبکاهند.

Author

About Author