افشاگری های وزیر داخله پس از سلب صلاحیت ازسوی مجلس

مجتبی پتنگ وزیر امور داخله کشور، پس ازآنکه از سوی نمایندگان مجلس سلب صلاحیت شد در یک نشست خبری زبان به افشاگری باز کرد و شماری از اعضای مجلس را متهم به باندهای نفوذی مافیای مواد مخدر در درون پارلمان خواند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای پتنگ دلیل استیضاح و سلب صلاحیت خود از سوی مجلس را،  انجام ندادن سفارشات شماری از نمایندگان مجلس خوانده افزود در کنار تقاضای گرفتن جواز سلاح های سنگین و وسایط زره، بعضی خواست های غیر قانونی دیگر نیز داشته اند.

وی تاکید کرد، که انگیزه سیاسی و نفوذ باندهای مافیای مواد مخدر در مجلس از دیگر دلایل سلب صلاحیت اوست، آقای پتنگ یادآور شد که تمامی اسناد های دست داشته خود در مورد اعضای مجلس را به دادگاه عالی (سترمحکمه) و رییس جمهوری کشور می فرستد.

این مقام مسئول امنیتی خاطرنشان کرد که برای سلب صلاحیت او پول های زیادی به اعضای مجلس توسط یکی از معینان اش توزیع شده است.

وزیر امور داخله گفت: اسناد کافی در اختیار دارم که دلالت بر دست داشتن شماری از نمایندگان مجلس، در قاچاق مواد مخدر، ناآرامی ها، برخورد های مسلحانه و غضب زمین در کشور می کند.

او گفت: یکصد درخواست از اعضای مجلس نمایندگان مبنی بر تبدیلی قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر از یک زندان به زندان دیگری به وزارت امور داخله موجود است که گفته اند که قاچاقچیان زندانی، موکلین آنان هستند.

به گفته وی، ۷۲ عضو مجلس نمانیدگان در غضب زمین های دولتی و شخصی مردم افغانستان دست دارند و شماری هم سلاح های غیرقانونی حمل می کنند و تعدادی هم درخواست های مختلف برای گرفتن مجوزسلاح های سنگین به وزارت امور داخله داده اند.

او فیصله اعضای مجلس را نسبت به خود یک توطئه سیاسی خواند و گفت: تا زمانیکه به سولاتش جواب داده نشود و یا رییس جمهور درمورد آن فیصله کند، در پست خود باقی خواهد ماند.

با این حال رئیس جمهور کرزی تصمیم گرفته که آقای پتنگ تا روشن شدن قضیه از سوی دادگاه عالی (ستره محکمه) و فیصله نهایی ارگ در سمتش بحیث سرپرست این وزارت ایفای وظیفه کند.

آقای پتنگ روز گذشته (دوشنبه) از سوی مجلس نمایندگان استیضاح و سپس با اکثریت آراء از سمت وزارت امور داخله کشور سلب صلاحیت شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *