افزایش ۱۵ درصدی عواید اداره مستقل هوانوردی ملکی افغانستان

محمدقاسم وفایی زاده معین اداره مستقل هوانوردی ملکی افغانستان می‌گوید عواید این اداره درمقایسه به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به گفته وفایی امسال عواید بدست آمده تاکنون بیش از چهارمیلیارد و سه صد و شصت میلیون افغانی رسیده است.

وفایی زاده در نشست خبری گفت که بر اساس بودجه ملی امسال، وزارت مالیه برای اداره مستقل هوانوردی ملکی سه میلیارد و هفتصدو نود وچهار میلیون افغانی عواید تعیین کرده بود؛ درحالی که این وزارت توانست در مدت ۹ ماه سال اضافه از یک میلیارد افغانی عواید هدف داده شده را بدست آورد.

معین اداره مستقل هوانوردی ملکی اضافه نمود که آنها در ۹ ولایت کشور کار بازسازی میادین هوائی را یا تکمیل نموده اند و یاهم کار آنها در حال تکمیل شدن قراردارد .

آقای وفایی زاده گفت:« کار بازسازی میادین ولایات قندوز، خوست ، فراه و نیمروز یا تکیمل شده و یاهم درحال تکمیل شدن قرار دارد .

وی افزود که در ولسوالی های مالستان و جاغوری ولایت غزنی نیز دو میدان هوائی برای نشست و برخاست طیاره های هلیکوپتر از نو ساخته شده است.

معین اداره مستقل هوانوردی ملکی از افزایش تکس دربرابر  طیارات عبوری از فضای افغانستان خبرداد و گفت که قبلاً از نشست و عبور هر فروند طیاره خارجی از فضای هوائی افغانستان مبلغ ۵۰۰ دالر تکس وضع می کرد؛ اما حالا این قیمت به ۷۰۰ دالر افزایش یافته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *