افزایش چشمگیر مسلمانان در آمریکا

یک مرکز پژوهشی پیش بینی کرده است که مسلمانان آمریکا تا سال ۲۰۴۰ به دومین گروه مذهبی پر جمعیت تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از شبکه الجزیره، مرکز پژوهشی “پیو” در مطالعه‌ای نشان داده که در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۳/۴۵ میلیون مسلمان در آمریکا زندگی می‌کرده‌اند که ۱/۱ درصد از مجموع جمعیت این کشور را تشکیل می‌داده‌اند.

در این گزارش گفته شده که در حال حاضر تعداد جمعیت یهودیان آمریکا از مسلمانان در این کشور بیشتر بوده و آنها دومین گروه مذهبی پرجمعیت آمریکا محسوب می‌شوند اما تا سال ۲۰۴۰ این روند تغییر خواهد کرد چرا که نرخ رشد جمعیت مسلمانان در آمریکا خیلی بیشتر از نرخ رشد جمعیت یهودیان است.

طبق این پیش بینی تا سال ۲۰۵۰ تعداد مسلمانان در آمریکا به ۸/۱ میلیون نفر خواهد رسید که معادل۲/۱ درصد جمعیت این کشور خواهد بود.

میزان رشد پیروان دین اسلام در آمریکا با نرخ میانگین حدود ۱۰۰ هزار در سال رشد می‌یابد که علتش مهاجرت مسلمانان به آمریکا و نرخ باروری بیشتر میان این گروه است.

در گزارش مرکز پیو آمده است: از زمان اولین برآوردهای ما در مورد اندازه جمعیت مسلمانان در آمریکا که مربوط به سال ۲۰۰۷ می‌شود تعداد مسلمانان آمریکا به سرعت در حال رشد بوده است.

با این وجود مسیحیان با فاصله زیادی همچنان بزرگترین گروه مذهبی پرجمعیت در آمریکا خواهند بود که چیزی نزدیک به ۷۱ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *