افزایش نقش نظامیان امریکا در افغانستان

رئیس‌جمهوری امریکا حکم گسترش عملیات نظامی امریکا در افغانستان را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری امریکا دستوری را مبنی بر توسعه عملیات نظامی در افغانستان در سال ۲۰۱۵ میلادی امضا کرده است.

براساس این دستور، نیروهای نظامی امریکا اجازه دارند تا مبارزه با گروه طالبان و هر گروه شبه‌نظامی دیگری که امنیت دولت یا کارمندان امریکایی را تهدید می‌کنند، ‌ادامه دهند.

بر اساس حکم صادر شده توسط اوباما، جنگنده‌های امریکایی در کنار هواپیماهای بمب‌افکن و بدون سرنشین این کشور اجازه پرواز و کمک به نیروهای نظامی امریکایی را دارند.

یک مقام رسمی امریکایی حکم صادر شده توسط رئیس‌جمهوری این کشور را برگ برنده‌ای برای نیروهای نظامی این کشور دانسته است، اما مقام رسمی دیگری اعلام کرده است که نیروهای نظامی “حمله‌های مستقیم” انجام نمی‌دهند.

این مقام رسمی در این‌باره گفت: دیگر اعضای وابسته به گروه طالبان را هدف قرار نمی‌دهیم اما برای حفظ امنیت امریکا و ثبات در منطقه تصمیم‌های مناسب را اتخاذ می‌کنیم.

محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری جدید افغانستان بارها از مقام‌های امریکایی خواسته است تا مبارزه با نیروهای طالبان را در سال ۲۰۱۵ ادامه دهند.

در همین راستا، به نظر می‌رسد که شمار نیروهای نظامی امریکایی در افغانستان در سال ۲۰۱۵ میلادی بدون تغییر حدود ۹ هزار و ۸۰۰ نفر باشد. تا پایان سال ۲۰۱۶ نیز باقی سربازان امریکایی، افغانستان را ترک کرده و به حضور نظامی در این کشور پایان می‌دهند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *