افزایش ناامنی در افغانستان، ایجاد فضای مناسب برای فعالیت مجرمان

144593437463وزیر امور داخله ایران می گوید که افزایش ناامنی و ناآرامی در افغانستان، فضای مناسبی برای مجرمان سازمان یافته و قاچاقبران مواد مخدر فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر داخله ایران در دیدار با ویکتور ایوانف، رئیس آژانس مبارزه با مواد مخدر روسیه گفت مقابله با مواد مخدر از طریق اراده جمعی جهانی محقق می شود.

در این دیدار که صبح امروز (۲۶حوت) در تهران برگزار شد، وزیر امور داخله ایران اظهار داشت که مقابله موثر با مواد مخدر صرفا با اراده جمعی جهانی محقق می شود و همه کشورها در قالب «اصل مسئولیت مشترک» باید نقش آفرینی موثری داشته باشند.‏

به گفته وی، از اکتوبر گذشته، تحولات مختلفی در منطقه ایجاد شده که ‏تاثیر تشدید تحرکات تروریستی در منطقه به ویژه در افغانستان بر روند قاچاق، از آن جمله است .

فضلی افزود که این ناآرامی ها افزون بر ‏تاثیرات مستقیم بر قاچاق، فضای مناسبی را برای مجرمان جرایم سازمان یافته فراهم می آورد.‏

وی بر همکاری های دو جانبه ایران ـ روسیه تاکید کرده و گفت که کشت و انهدام ‏لابراتوارهای تولید هروئین در افغانستان و شناسایی و تعقیب قضایی سران باندهای قاچاق باید با جدیت ‏بیشتر پیگیری شود.

این در حالی است که پنجاه و نهمین کمیسیون نشست مبارزه با مواد مخدر با حضور یک هزار و ۵۰۰ تن از نماینده گان کشورهای مختلف از جمله افغانستان، جامعه های مدنی و سازمان های غیر دولتی در ویانا، مرکز اتریش در حال برگزاری است.

در این نشست وین، بیش از ۷۴ برنامه جانبی در خصوص موضوعات مختلف از جمله بررسی مواد روانگردهای جدید، ایدز و قاچاق مواد مخدر گفت و گو می شود.

Author

About Author