افزایش فشار بر پاکستان برای تامین امنیت در افغانستان

واشنگتن ضمن تهدید اسلام‌آباد، گفته است که اگر پاکستان در راه مبارزه با تروریسم همکاری صادقانه و کارا نداشته باشد، کمک‌های مالی امریکا را از دست می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزیر امور خارجه امریکا یک روز بعد از اعلام استراتیژی جدید امریکا در قبال افغانستان و منطقه اظهار داشت که فشار امریکا بر پاکستان برای مبارزه با تروریسم بیشتر از گذشته می‌شود.

به گفته «رکسن تیلرسون»، اگر پاکستان برای مبارزه با طالبان مسلح جدیت نشان ندهد؛ حمایت واشنگتن را از دست خواهد داد.

وی با تشریح استراتیژی جدید امریکا تاکید کرد که پاکستان در پیش‌برد این استراتیژی نقش مهمی دارد؛ اما پیش از آن کارکرد مناسبی در راه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان ارائه نکرده بود.

تیلرسون تصریح کرد که پاکستان خودش نیز از تروریسم ضربه خورده؛ اما برای پیش‌برد و تحقق بهتر استراتیژی امریکا باید از نقشش در مورد آوردن طالبان به میز مذاکره استفاده بیشتر و بهتر داشته باشد.

وزیر امور خارجه امریکا تاکید کرد که واشنگتن حاضر است به پاکستان در راه مبارزه با تروریسم کمک کند؛ اما این کمک وابسته به همکاری و فعالیت صادقانه اسلام‌آباد است و باید رویکرد فعلی‌اش را تغییر بدهد.

گفتنی است که یک روز بعد از اعلام استراتیژی جدید امریکا در قبال جنگ افغانستان و منطقه، پاکستان نسبت به آن واکنش نشان داده و گفته بود که این کشور پناه‌گاهی برای طالبان مسلح نشده است.

دونالد ترامپ با اعلام استراتیژی کشورش تاکید کرد که امریکا دیگر در قبال حضور گروه‌هایی مانند طالبان در پاکستان سکوت نخواهد کرد در حالی که میلیاردها دالر در اختیار اسلام‌آباد گذاشته شده؛ اما به گروه هایی که عوامل بی‌نظمی و خشونت هستند، فضای امن داده‌ شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *