افزایش سرسام آور جمعیت در کشور هند

india-country-introduction11بر اساس پیش بینی سازمان ملل جمعیت کشور هند تا سال ۲۰۲۲ به یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر خواهد رسید و به پرجمعیت ترین کشور جهان تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هند هم اکنون با بیش از یک میلیارد ۲۷۰میلیون نفر جمعیت تا ۲۴ سال جوانترین کشور جهان به شمار می رود.

هند با داشتن بیش از یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون نفر جمعیت بعد از چین دومین کشور پرجمعیت جهان است.

بر اساس پیش بینی سازمان ملل جمعیت این کشور تا سال ۲۰۲۲ به یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر خواهد رسید.

«دینر فرناندز» کارشناس اجتماعی در دهلی نو می گوید: چین با اجرای سیاست تک  فرزندی، رشد جمعیت را کنترل کرده اما در هند این سیاست وجود ندارد و بیشترین رشد جمعیت هند هم در مناطق روستایی است.

سازمان ملل نرخ رشد سالانه جمعیت در هند را ۱.۲۶ درصد و این میزان را در چین پنجاه و دو صدم درصد اعلام کرده است. نرخ رشد سالیانه جمعیت در دنیا هم ۱.۱۸ صدم درصد گزارش شده است.

«جوای کارپامپورام» رییس بخش قانون موسسه اجتماعی هند گفته که در هند خانواده ها الزامی برای کنترل جمعیت ندارند. درحالیکه دو و دو دهم درصد مساحت خشکی های جهان متعلق به هند است اما بیش از هفده درصد جمعیت دنیا را در خود جای داده است.

در هند مرگ و میر کودکان زیر یک سال چهل مورد در ازای هر هزار تولد زنده است و روزانه بیش از هفتاد و چهار هزار کودک در این کشور پهناور متولد می شوند.

Author

About Author