افزایش حملات اسلام هراسانه در انگلیس

تحلیلگران سیاسی در انگلیس از نبود عزم و اراده سیاسی لازم در دولت این کشور برای جلوگیری از حملات اسلام‌هراسانه به مساجد و مراکز اسلامی در پی حادثه وول ویچ انتقاد کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نتیجه یک تحقیق جدید نشان داده است که از زمان قتل یک سرباز انگلیسی در وول ویچ در ماه می، بین ۴۰ تا ۶۰ درصد از مساجد و مراکز اسلامی (حدود ۷۰۰ مورد) در سراسر این کشور هدف حمله قرار گرفته‌اند.

نایجل کوپسی، استاد دانشگاه «تیساید» و نویسنده این تحقیق در این باره گفت بدون شک حوادث و رویدادهای ضد اسلامی از زمان حادثه قتل در وول ویچ تشدید شده است.

کوپسی افزود : در حال حاضر یکی از نگرانی‌های آشکار و بدیهی این است که آیا تعداد حوادث مرتبط با جنایت از روی نفرت به سطوح «عادی» بازمی‌گردد یا نه و این‌ که آیا حادثه وول ویچ در زمینه افزایش رویدادهای مرتبط با جنایت علیه مسلمانان در بلندمدت ایفای نقش کرده است یا نه.

وی تصریح کرد تعداد حملات ضد اسلامی در روزهای پس از قتل درامر لی ریگبی در وول ویچ تا ۱۰ برابر افزایش یافته است.

این تحقیق در ادامه هشدار داد که در حملات اسلام هراسانه در سراسر انگلیس در ماه گذشته مسلمانان حتی در خانه‌های‌شان نیز هدف قرار گرفته‌اند.

آمارهای «تل ماما»، موسسه دیده‌بان اسلام هراسی نیز نشان داد بلافاصله پس از قتل یک سرباز انگلیسی در خیابان وول ویچ این حملات به حدود ۹ مورد در روز افزایش یافت.

در همین حال یکی از مشاوران دولت انگلیس از «فقدان عزم و اراده سیاسی» لندن برای مقابله با رشد سریع اسلام هراسی در این کشور انتقاد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *