افزایش جرایم جنایی در غرب کابل

جرایم جنایی در پایتخت به یک نگرانی عمده کابلیان تبدیل شده است و این مشکل اکنون در غرب کابل بیش از گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در کنار سرقت موتر و اموال منزل، قتل افراد بیگناه به ویژه کارگران غریب کار در این بخش از پایتخت در این اواخر موجب نگرانی مردم این منطقه شده است.

محمد عارف باشنده منطقه چهارقلعه چهاردهی به خبرگزاری خاورمیانه گفت :«در سه روز گذشته دو غریب کار در منطقه عباس قلی کشته شده است.»

13442249_1059971504049892_4772497300718853553_n

به گفته وی، پولیس نیز تنها آمده و از ساحه عکس گرفته و به صورت نمایشی کار می کند و دیگر هیچ پیگیری در مورد این قتلها و دیگر جرایم جنایی انجام نمی دهد.

این مرد با شکایت از کارکرد پولیس اظهار داشت که پولیس کابل به ویژه پولیس غرب کابل از کفایت لازم برخوردار نبوده و در امر تامین امنیت کارایی و اقدام لازم را ندارد.

نسرین یکتن از باشنده گان منطقه افشار دارالامان می گوید :«از وقتی که پارلمان هم به این منطقه نقل مکان کرده، مشکلات آنها زیادتر شده و پولیس نیز تنها نظاره گر جرایم است.»

وی افزود که افزایش جرایم جنایی و قتل و کشتار مردم بیگناه، نگرانی ها و هراس در بین مردم غرب کابل به وجود آورده و پولیس نیز در این زمینه اقدام لازم انجام نداده است.

این در حالی است که حوال ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه صبح امروز (۲۲جوزا) یک غریب کار از سوی افراد مسلح ناشناس در منطقه آنتن مخابراتی بین منطقه عباس قلی و قلعه چتگر به قتل رسید.

این دومین قتل به این شکل است که در حوزه ششم امنیتی و چندین مورد دیگر در حوزه سیزدم در چند روز گذشته رخ می دهد و هیچ اقدامی نیز از سوی پولیس انجام نشده است.

با تلاش فراوان و با توجه به اینکه با سه یا چهار شماره از بخش جنایی و مخابرات حوزه های امنیتی در غرب کابل تماس برقرار شد؛ اما موفق به گرفتن نظر این حوزهها و فرماندهی پولیس کابل نشدیم.

Author

About Author