افزایش تلفات طالبان در جنگ با نیروهای امنیتی افغانستان

بر اساس آمارهای که وزارت امورداخله و وزارت دفاع ملی در این اواخر ارایه می کنند، آمار کشته شده های طالبان در جنگ با نیروهای امنیتی افغانستان افزایش یافته است.

با وجود اینکه نهاد های امنیتی همه روزه از آمار بلند کشته شده های طالبان خبر می دهند با همان اندازه تحرکات و حملات مسلحانه تروریستان تحت نام گروه طالبان بیشتر شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت امور داخله امروز با نشر خبرنامه ای گفت که در عملیات های مشترک تصفیه یی نیروهای امنیتی کشور در ۲۴ ساعت گذشته،۶۹ شورشی طالب کشته و ۳۰ شورشی دیگر زخمی شدند.

این وزارت روز گذشته آمار کشته و زخمی های طالبان را در جریان عملیاتهای مشترک نظامی در یازده ولایت کشور، ۱۷۰ کشته و زخمی اعلام کرده بود.

در اعلامیه خبری امروز وزارت امورداخله گفته شده عملیات های مشترک در مربوطات ولایت های ننگرهار، کنر، نورستان، هرات، ارزگان، قندهار، قندوز، فاریاب وهلمند توسط نیروهای پولیس، اردوی ملی و امنیت ملی راه اندازی شده بود .

خبرنامه می افزاید که در میان کشته شده های شورشیان، چندین فرمانده محلی این گروه نیز شامل هستند و بیشترین تلفات به شورشیان در ولایت های فاریاب و هلمند وارد شده است.

هم چنان نیروهای پولیس ملی، ۱۰ حلقه بمب را از مربوطات ولایت های غور، هرات، زابل و فاریاب کشف و خنثی نمودند.

این در حالیست که نفوذ تروریستان در قالب گروه طالبان در افغانستان افزایش یافته است.

گفتنی است که روز گذشته مردم خشمگین ولسوالی اجرستان ولایت غزنی چهار تن از طالبان را به دار آویخته اند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *