افزایش اهمیت اقتصادی هرات پس از رفع تحریم ها علیه ایران

139501311206051367541534محمد آصف رحیمی، والی هرات می گوید که با رفع تحریم‌های بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران، اهمیت اقتصادی و ترانزیتی هرات افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ، والی هرات در یک نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه ایتالیا که عازم این ولایت شده بود، حضور یافت.

آقای رحیمی در این نشست مشترک خبری گفت با افزایش اهمیت اقتصادی و ترانزیتی هرات کمک‌های ایتالیا برای بهره برداری از این فرصت بسیار مهم است.

او اظهار امیدواری کرد که هرات بتواند در آینده به عنوان مسیر ترانزیتی برای وصل شرق میانه به جنوب آسیا و تمام مناطق افغانستان شناخته شود.

در همین حال «اولو چین‎تی‎لونی» وزیر امور خارجه ایتالیا در این سفرش به ولایت هرات از کمک ۹۲ میلیون یورویی آن کشور به ولایت هرات خبر داد.

قرار است کمک ۹۲ میلیون یورویی ایتالیا در ساختن بخشی از راه آهن هرات- خواف و اسفالت جاده هرات – چشت هزینه شود.

همچنین وزیر خارجه ایتالیا کمک‌های کشورش را به افغانستان موثر خوانده و افزود که ایتالیا متعهد است که کمک‌ها و همکاری‌هایش را با افغانستان ادامه دهد.

وزیر خارجه ایتالیا پس از سفر هرات به کابل آمد و با با محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان دیدار نمود.

در این دیدار هر دو جانب در مورد گسترش روابط دوجانبه و کمک های ایتالیا به افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه ایتالیا مراتب تسلیت و همدردی خویش را بخاطر وقوع حادثه تروریستی امروز در شهر کابل به رئیس جمهور ابراز نموده گفت که این نوع حملات تروریستی نشان می دهد که تروریستان با قساوت قلب بیشتر، عمل می کنند.

وی با تاکید بر اینکه هدف عمده ما تامین صلح و ثبات در افغانستان می باشد، گفت: ایتالیا مصمم است که کمک های خویش را به افغانستان افزایش دهد.

Author

About Author