افزایش آمار خودکشی زنان در افغانستان

وزارت صحت عامه افغانستان تازه ترین آمار از خودکشی ها را در این کشور اعلام کرد که براساس آن، آمار اقدام به خودشی زنان و مردان نسبت به سالهای قبل افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عامل اصلی اقدام به خودکشی بیشتر خشونت های خانوادگی و روابط نامشروح خوانده شده است.

وزارت صحت عامه کشور نشستی را به منظور بزرگداشت از روز پیشگیری از خودکشی با حضور مسئولان نهاد حقوق بشرو نهاد های جامعه مدنی در کابل برگزار کرد.

ناجیه طارق معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه در این نشست آمار تکان دهنده ای را اعلام کرد که بر اساس آن در یک سال گذشته بیش ۹ هزار مورد تلاش برای خودکشی و پایان دادن به زندگی توسط جوانان، در این وزارت ثبت شده است.

به گفته معین وزارت صحت عامه، آز آغاز سال جاری تاکنون ۱۶۶ مورد خودکشی صورت گرفته که بیشتر از آنان خانم های جوان  بوده اند.

وی همچنین خاطرنشان کرد از آغاز سال جاری تاکنون ۴۴۶۶ مورد مسمومیت دارویی و ۷۰۷ مورد سوختگی در ولایت کابل ثبت شده و ۴۱۳۶ واقعه سوختگی به شمول ۱۶۶ مورد مرگ در ولایات ثبت شده است.

براساس معلومات مسئولان وزارت صحت عامه کشور؛ اکثر این رویدادها به قصد خودکشی صورت گرفته و این وزارت برای پیشگیری از خودکشی، برنامه هایی آموزشی، ایجاد مراکز مشورت دهی، کارمندان حرفه‌ای روانی و اجتماعی را روی دست دارد.

آزادی های بی مورد، پائین بودن سطح بیسوادی، فرهنگ و عنعنات سنتی، گسترش فحشا تحت نام دموکراسی تعریف نشده، فاصله گرفتن برخی از نوجوانان از فرهنگ و آداب اسلامی و… عامل خودکشی و فرار دختران از منزل در افغانستان خوانده می شود.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *