افراد پیشین داعش در جوزجان همکاران خود را کشتند

در یک حمله مسلحانه افراد پیشین داعش در ولسوالی قوش تپه ولایت جوزجان که به عنوان نیروهای خیزش مردمی فعالیت داشتند، ۸ تن کشته و زخمی شدند.

یکی از باشنده گان ولسوالی قوش تپه به خبرگزاری خاورمیانه میگوید، محمد آصف یکی از نگهبانان فرمانده نام نهاد گروه تروریستی داعش که همراه با شماری از جنگجویان دیگر این گروه چندی پیش به دولت پیوسته بود، در همدستی با دو تن دیگر، ۶ تن از افراد داعش را در قریه «بیک سر» به قتل رسانده و اسلحه آنان را با خود برده اند.

به گفته منبع، این افراد پس از آنکه به دولت پیوستند؛ دوباره به عنوان نیروهای خیزش مردمی مسؤلیت تأمین امنیت در ولسوالی قوش تپه را دریافت کرده بودند.

مولوی حیات الدین حیات یک عضو شورای ولایتی جوزجان نیز این رویداد را تائید میکند.

وی به خاورمیانه میگوید، این افراد که تعدادشان۱۱ نفر بود، پس از پیوستن به دولت از سوی ریاست امنیت ملی ولایت جوزجان دوباره به عنوان نیروهای خیزش مردمی در این ولسوالی تنظیم گردیده بودند.

حیات می افزاید، در این حمله خودی، ۶ تن کشته شده و ۲ تن دیگر زخمی گردیده اند.

این منابع اضافه میکنند که در ماه های اخیر شماری از افراد باقی مانده داعشیان در تلاش احیای دوباره این گروه تروریستی هستند و تلاش دارند که افراد تازه ای را به عنوان جنگجویان داعش به خود جذب کنند.

افراد گروه تروریستی داعش که تعدادشان به ۲۰۰ نفر میرسید، سال گذشته پس از درگیری های شدید با طالبان در ولسوالیهای درزاب و قوش تپه مجبور شدند که به دولت افغانستان بپیوندند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *