افراد مسلح غیر مسوول، خودمختاران ولایت تخار

حضور و افزایش افراد مسلح غیر مسوول در ولایت تخار همه روزه بیداد می کند و به فکر آرام به قتل، زورگویی و اخاذی از نزد مردم می پردازند.

باشنده گان ولایت تخار می گویند که از این ظلم و ستم تفنگداران زورمند به ستوه آمده اند و مقام های محلی این ولایت نیز از بازداشت و جلوگیری این افراد عاجز آمده اند.

عصمت الله قربانی عضو شورای ولایتی تخار با تایید این شکایت شهروندان ولایت تخار به خبرگزاری خاورمیانه گفت که حتی این تفنگداران در شهر تالقان مرکز ولایت تخار می توانند افرادی را که بخواهند به قتل برسانند و یا هم اموال و اجناس آنان را بگیرند.

به گفته وی، شب گذشته شهر تالقان شاهد کشته شدن یک جوان بنام احمد جواد راسخ و مجروحیت یکتن دیگر بود که از سوی همین افراد مسلح غیر مسوول صورت گرفته بود.

این عضو شورای ولایتی تخار می گوید که موجودیت افراد مسلح غیر مسوول باعث بروز ناامنی ها در تخار گردیده و روال عادی زنده گی مردم نیز به چالش مواجه شده است.

وی مقام های محلی ولایت تخار را در جلوگیری از بغاوت و ستم تفنگداران غیر مسوول نا توان می خواند و می گوید که حتی این موضوع را به وزیر امور داخله رسانده اند؛ اما تا حال نتیجه ای در پی نداشته است.

محمد امین یکتن از باشنده گان ولایت تخار نیز با نگرانی از وضعیت موجود به خاورمیانه گفت :«حضور تفنگداران و سارقین به حدی است که ما نمی توانیم پس از عصر به فکر آرام در شهر گشت و گذار کنیم.»

مقام های محلی تخار حضور افراد مسلح غیر مسوول را در مرکز این ولایت و ولسوالی ها می پذیرند و می گویند که پولیس به شدت در تلاش مهار این وضعیت است.

مل پاسوال نورمحمد حکیمی فرمانده پولیس تخار به خبرگزاری خاورمیانه گفت :«با آنکه افراد مسلح غیر مسوول در ولسوالی های تخار حضور دارند؛ اما در داخل شهر تالقان به حدی نیست که قابل نگرانی باشد.»

وی از توانایی های پولیس این ولایت سخن زده گفت که در پیوند به قتل احمدجواد که شب گذشته کشته شد؛ هفت تن بازداشت شده است.

با آنکه گفته می شود افراد مسلح غیر مسوول از جانب برخی از چهره های مشخص حمایت می شوند و پشتیبانی این چهره ها باعث قوت بخشیدن به آنان شده است؛ اما اعضای شورای ولایتی و فرمانده پولیس تخار در این زمینه جزئیات ارایه نکردند.

باشنده گان ولایت تخار از حکومت می خواهند که هرچه زودتر جلوی زورگویی ها و خودمختاری های زورمندان و سارقین بازاری را بگیرد.

محراب الدین ابراهیمی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *