افراد برجسته طالبان در فاریاب کشته شدند

در نتیجه درگیریهای اخیر در ولایت فاریاب، والی و قوماندان امنیه نام نهاد طالبان همراه با تعدادی از دیگر فرمانده هان طالبان کشته و زخمی شدند.

عملیات‌2در نتیجه درگیریهای اخیر در ولایت فاریاب، والی و قوماندان امنیه نام نهاد طالبان همراه با تعدادی از دیگر فرمانده هان طالبان کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عبدالستار بارز، معاون و سرپرست ولایت فاریاب در گفتگو خبرگزاری خاورمیانه اظهار داشت که درگیریها از هفته گذشته در شماری از ولسوالی های این ولایت جریان دارد.

به گفته وی، در نتیجه عملیات دیروز در ولسوالی قیصار، ۹ طالب کشته و یازده تن دیگر نیز زخم برداشتند که در بین کشته شده گان، یک قوماندان ازبک طالبان به نام «طاووس اَکه» و شاهگل لنگ شامل بوده و قوماندان ضیاءالدین نیز در جمع زخمی های این رویداد است.

بارز اظهار داشت که عملیات قیصار در قریه های زعفران، روی بحر و خواجه زاهدان صورت گرفته و جسد سه طالب نیز در ساحه باقی مانده است.

وی افزود که در این درگیریها، یک سرباز اردو و یک نیروی مردمی نیز کشته شده اند.

بر اساس معلومات منبع، در نتیجه درگیریها در ولسوالی گرزیوان نیز، ۱۲ طالب به شمول ملا محب الله، قوماندان امنیه و ملا شعیب، والی نام نهاد طالبان کشته و پنج تن دیگر نیز زخم برداشته اند.

بارز می گوید که در این عملیات، مولوی شفیق الله، رئیس امر به معروف طالبان در ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس نیز از عملیات اخیر نیروهای امنیتی در ولسوالیهای ولایت فاریاب به قتل رسیده است.

به گفته وی، در حال حاضر شرایط به حالت عادی درآمده و نیروهای امنیتی نیز در حال تصفیه سازی مناطق مختلف در ولسوالی های قیصار، المار و گرزیوان هستند.

گفتنی است که ولایت فاریاب در روزهای اخیر، شاهد درگیریهای شدید بوده و این درگیریها باعث شد تا پای معاون اول ریاست جمهوری نیز به خط مقدم جنگ در این ولایت کشیده شود.

Author

About Author