افتتاح مرکز فرهنگی ورزشی امام خمینی در کرکوک

indexمرکز فرهنگی ورزشی امام خمینی با حضور نجم الدین کریم، والی کرکوک، مرتضی عبادی، کنسول ایران در اربیل، آسو مامند، مسئول سازمانی اتحادیه ی میهنی کردستانی، تعدادی از مسئولین و اهالی کرکوک و فرماندهان امنیتی و حشد شعبی افتتاح گردید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، والی کرکوک با اشاره به حمایت روشن و صریح ایران از مردم عراق در زمینه های مختلف به ویژه علیه سازمان تروریستی داعش، بر نیاز فوری به ساخت و حفظ دستآوردها از طریق برخورد با اندیشه های افراطی، بازگرداندن آوارگان به مناطق آزاد شده ی آن ها و آغاز اصلاحات حقیقی تأکید کرد. کنسولگر ایران در اربیل در اظهاراتی بیان داشت ایران یک سالن و مرکز ورزشی را به مناسبت ۳۸ مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به مردم کرکوک هدیه داده است.

نجم الدین کریم با اشاره به افتتاح مرکز فرهنگی ورزشی در کرکوک در اقدام خیرانه ی ایران به شرح پیروزی های نیروهای پیشمرگه، نیروهای امنیتی دولت مرکزی و نیروهای حشد شعبی عراق در جبهه های نبرد علیه سازمان تروریستی داعش پرداخت.

والی کرکوک افزود: «جمهوری اسلامی ایران موضع روشن و صریحی در کمک به عراقی ها در زمینه های مختلف به ویژه در باره ی پشتیبانی در مقابله با سازمان تروریستی داعش دارد. پیش از آن نیز، ایران در سال ۱۹۹۱ میلیون ها آواره را که از خشونت بعث فرار کرده بودند را پناه داده است.» کریم به از میان بردن ایده های فرقه گرایانه و نژادپرستانه –میراث رژیم منفور بعث که سازمان تروریستی داعش آن را به ارث برد– فراخواند.

از سویی دیگر مرتضی عبادی کنسول ایران در اربیل در سخنانی از والی کرکوک، مقامات احزاب، اهالی، نخبگان و روحانیان این شهر به پاس حمایت از کرکوک و رویارویی با چالش ها، تشکر و قدردانی کرد. شایسته به ذکر است، این نخستین بار است که مرکزی از این نوع در کرکوک افتتاح می گردید، همچنین نخستین حضور کنسول ایران در اربیل از شهر کرکوک می باشد.

Author

About Author