افتتاح دومین نمایشگاه مشترک تولیدات افغانستان و ایران درکابل

افغانستان و جمهوری اسلامی ایران دومین نمایشگاه مشترک را به هدف تقویت روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور در کابل افتتاح کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این نمایشگاه روز سه شنبه از سوی مقامات ایرانی و افغان با حضور تاجران؛ سرمایه گذاران و مسئولان اتاق های تجارت دو کشور برای چهار روز در شهر کابل افتتاح شد.

دومین نمایشگاه مشترک افغانستان و ایران به همکاری سازمان انکشاف تجارت ایران و اتاق های تجارت و صنایع افغانستان توسط سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان و شریعتمداری معاون اجراییه ریاست جمهوری ایران افتتاح شد.

معاون اجرائیه ریاست جمهوری ایران حین گشایش این نمایشگاه؛ روی تقویت و توسعه تجارت و امضا پیمان های دراز مدت تجارتی میان این دو کشور تاکید نمود.

آقای محمد شریعت مداری، گفت: کابل و تهران باید در تلاش این باشند که داد و ستد های بازرگانی و اقتصادی را در آینده افزایش دهند و فضای کار برای بازرگانان هر دو کشور را به شکل بهتر فراهم نمایند.

اوگفت: معرفی کالا های تولیدی در نمایشگاه مشترک امروزی راه را برای جلب سرمایه گذاری ها هموار خواهند کرد. “هم ایرانی ها و هم افغان ها تلاش کنند تا موانع توسعه اقتصادی موجود بر سر راه توسعه تجارت و توسعه همکاری های اقتصادی را شناسایی و برطرف کنند تا به افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور بتوانیم کمک کنیم.”

در این نمایشگاه مشترک حدود ۱۰۰ شرکت تولیدی ایرانی وافغانی حضور دارند، که محصولات تولید جانب ایران در ۸۴ غرفه و محصولات افغانی در ۱۶ غرفه به معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته بود

این نمایشگاه برای چهار روز تمامی محصولات تولیدی هردو کشورمانند: انواع لوازم پزشکی، وسایل برقی، شوینده ها، ماشین آلات، دستگاه ها و وسایل ساختمانی، مواد غذایی، لوازم خانگی و آرایشی را به نمایش میگذارد.

سروردانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان نیز بر تقویت روابط تجاری میان این دو کشور تاکید کرد.

گقتنی است که به تاریخ ۷ حوت سال روان نمایشگاه مشابه میان افغانستان و ایران در شهر مشهد کشور ایران برگزار می گردد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *