اعلام تقویم جدید انتخابات ریاست جمهوری

کمیسیون مستقل انتخابات تقویم جدید برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که بر بنیاد آن، انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ ۲۲ سرطان سال آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کمیسیون مستقل انتخابات امروز (۵قوس) طی نشست خبری تقویم جدید برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

طبق این تقویم، انتخابات ریاست جمهوری با ۳ ماه تاخیر به تاریخ ۲۲ سرطان سال آینده برگزار خواهد شد و روند ثبت نام رای دهندگان برای ۲۸ روز از ۲۰ جدی الی ۱۸ دلو ادامه دارد و فهرست رای دهندگان نیز برای یک روز در ۱۵ حوت اعلام خواهد شد.

بر بنیاد تقویم جدید، ثبت نام نامزدان ریاست جمهوری از تاریخ ۵ تا ۲۵ دلو برای ۲۰ روز ادامه دارد و نشر فهرست نهایی نامزدان به تاریخ ۱۲ ثور سال آینده خواهد بود.

صدور کارت نظارت برای ناظران و نمایندگان نامزدان از ۱۱ جدی سال روان الی ۱۰ سرطان سال آینده برای ۱۸۱ روز جریان خواهد داشت و نامزدان ریاست جمهوری از ۲۲ ثور تا ۱۹ سرطان برای کارزارهای انتخاباتی شان وقت دارند.

به اساس این تقویم، نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ ۱۰ اسد سال ۱۳۹۸ اعلام خواهد شد.

در هیمن حال علی رضا روحانی، سخنگوی کمیسیون شکایات انتخابی اعلام کرد که زمان اندکی در پیش داریم و تاکید بر این است که انتخابات شوراهای ولسوالی ها، انتخابات پارلمانی ولایت غزنی و انتخابات ریاست جمهوری همزمان برگزار شود؛ اما این کار مشکل است.

از سویی هم مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات تاکید کرده که باید انتخابات ریاست جمهوری به اساس سیستم بایومتریک پیش برده شود.

این در حالی است که کمیسیون مستقل انتخابات قبلاً اعلام کرده بود که انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ ۳۱ حمل سال آینده برگزار می شود.

تغییر در تاریخ برگزاری انتخابات پیش از این با مخالفت دولت همراه بود و دولت خواهان برگزاری انتخابات در ۳۱ حمل بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *